|
|
|
|
Eğitim şart
Motosiklet, otomobil gibi oturduğunuzda giden bir araç değildir. Otomobile göre daha fazla teknik bilgiye sahip olmanız gereken bir araçtır. Dolayısıyla sokakta, arkadaşınızdan öğrenerek motosiklet kullanmanız size ve çevrenize zarar verebilir. Eğitimi muhakkak bir bilenden, yani yetkili bir eğitim kurumundan almak çok önemlidir. Ülkemizde motosiklet kullanmak için A2 adı verilen ehliyete sahip olmanız gerekiyor. Bunun için öncelikle Milli Eğitim Bakanlığı'ndan yetkili bir sürüş okulu bulmanız gerekiyor. Okulu bulduktan sonra yapmanız gereken 'yazılı' ve 'direksiyon' adı verilen sınavlara girmek ve başarılı olmak. Sürüş okulları size yazılıda çıkacak soruları önceden verdikleri için az biraz ezber yaparak bu sınavı geçebiliyorsunuz. Sonra sıra direksiyona, yani yazılıdan da önemli olan sınava geliyor. Ancak böyle bir sınav günü bu sınavların yapılacağı yere giderseniz burada oluşan komediyi, pardon dramı daha iyi görebilirsiniz. Daha ehliyetini almamış motosiklet sürücüleri kendi motorları ile sınava gelip sıraya girerler. Milli Eğitim Bakanlığı yetkilisi de bir otomobil ile sınav yerine gelir. En başa geçer ve kendi motosikletleriyle gelenleri öne alır ve der ki; (işte en önemli an bu andır) "Ben senin motosiklet kullandığına inanıyorum. Çünkü sen buraya motosikletinle gelmişsin. Şimdi motosikleti hareket ettir ve git. Ben kağıdını sen gittikten sonra imzalayacağım," der. Siz de mutlu bir şekilde motosikletinizle ama ehliyetsiz olarak evinize dönersiniz. "Eğitim, eğitim," diyoruz ya işte size Milli Eğitim'den uygulamalı bir örnek. Eğer işi bu şekilde yapacaksak neden devletimizin memurları, sürüş okullarının hocaları, yöneticileri ve adaylar bu kadar zaman kaybediyor. Parasını, yani harçlarını alın ve ehliyeti verin. Çünkü yapılanlar sadece göstermelik. Ya da Avustralya'da olduğu gibi beyan ile ehliyet verin ama hata yaptığı zaman da gerçek eğitimi vererek ehliyet sahibi yapın. Buna göre yurtdışında da olduğu gibi motosiklet eğitimi alanlar belli bir saat aynen uçak pilotları gibi simülatör ile motosiklet eğitimi almalıdırlar. Çünkü sokakta başınıza gelecek kötü bir olayı sürücü adayına simülatör ile gösterirseniz emin olun oluşacak kazaları daha başından çok aza indirebiliriz. Gittiğim son motosiklet fuarı olan Köln'deki motosiklet fuarında Avrupa'da birçok sürücü okulunun bu şekilde eğitim verdiğini öğrendim. Bu uygulamayı ilk yapan motosiklet sürüş okulları, diğerlerine göre rekabette büyük avantaj sağlayacaktır düşüncesindeyim. Bir de motosiklet ehliyeti olanlar bence en az iki yılda bir eğitime tabi tutulmalı ve ehliyetleri vize edilmelidir. Çünkü bazı hareketleri sokakta yapamadığımız için bunu güvenli ortamlarda egzersiz şeklinde tekrar edersek yine oluşacak acil bir durumda kondisyonlu olmamız sayesinde durumu kurtarabiliriz diye düşünüyorum.
AĞAÇ
YAŞKEN EĞİLİR Japonya'da motosiklet eğitimi 6-7 yaşlarında başlıyor. Eğitmenler sıkı bir şekilde çocukları eğitiyor. Biz çocuklarımıza daha bisiklete binmeyi bu yaşlarda öğretemezken Japonlar bunu motosiklet ile yapıyorlar. Böylelikle bu yaşlarda yetişen çocuklar hem bilinçli motosiklet kullanmayı öğreniyor ve ileride oluşabilecek kazaları minimuma indiriyor hem de iyi birer sporcu olma yolunda büyük yol kat ediyorlar. "Darısı bizim başımıza," demekten başka bir yol yok gibi. Haftaya görüşmek üzere kaskınızı takmayı, farınızı yakmayı ve trafik kurallarına uymayı unutmayın, yolunuz açık olsun.
|
|
|
|
|
|
|
|
|