'500 milyon YTL yatırım yaptık pazarın yarısını biz büyütüyoruz'
Danone Türkiye Genel Müdürü Serpil Timuray, bugüne kadar Türkiye'ye yapılan yatırımın 500 milyon YTL'yi bulduğunu, her yıl süt ve süt ürünleri pazarındaki büyümenin yarısının kendilerinden kaynaklandığını söyledi.
Süt ve süt ürünleri pazarının 1.1 milyar dolar hacime ulaştığını kaydeden Danone Türkiye Genel Müdürü Serpil Timuray "Kısa sürede bu rakam ikiye katlanabilir" diye konuştu. Pazarın tahmin edilen büyüklüğünün 4 milyar dolar seviyesinde olduğuna dikkat çeken Timuray, yoğurt, süt ve peynirdeki merdivenaltı üretim ve kayıtdışı satışların hem vergi kaybına hem de sağlık açısından sorunlar yarattığına değindi. Timuray bugüne kadara Danone'nin Türkiye'de 500 milyon YTL'lik yatırım yaptığını hatırlatarak 'Kümülatif bakıldığında az da olsa kâr ettik' diye konuştu. Danone Türkiye'nin Lüleburgaz'daki taze süt ürünleri üretimine gerçekleştiren fabrikasına düzenlenen gezide konuşan Timuray sektördeki gelişmeleri değerlendirdi:
*
1997 yılında Sabancı Grubu ile yapılan ortaklık ile Türkiye pazarına girdik. Bu ortaklık karşılıklı anlaşma ile 2003 sonunda bitti.
* Tikveşli ve Birtat şirketlerinin satınalınması ve Nestle'nin Türkiye'deki süt ve süt ürünleri tesislerinin bünyesine katılması ile bugünkü büyüklüğe ulaştık.
* Bugüne kadar yapılan yatırımların toplamı 500 milyon YTL'yi buldu. Her yıl 5 milyon Euro civarında da yatırım yapmaya devam ediyoruz.
* Özellikle Lüleburgaz fabrikasında hem üretim hem de yenileme inşaatı birlikte yapılıyor. Süt ve süt ürünleri pazarı her yıl yüzde 15-20 büyüyor. Bu büyümenin yaklaşık yarısı Danone tarafından sağlanıyor.