Bugün Dünya Özürlüler Günü. Türkiye'de 8 milyon 500 insan çeşitli ekinliklerle bu özel günü kutlayacak. Ben de, engellilerin sorunlarından bahsedip kafalarını şişirmeyeceğim. Ama bugün çoğumuzun kör, topal ve deli diyerek kenara ittiğimiz insanların fırsat verildiğinde neler yaptığını anlatacağım. Özellikle görme engellileri, çünkü çoğumuz gördüğümüzü sanıp bazı önemli ayrıntıları atladığımızın farkında bile değiliz. Daha doğrusu bizim görüp de yapamadıklarımızı körler çok daha kolay yapıyor. Nasıl mı? Türkiye'nin önde gelen şirketlerinden biri olan THY sonunda zorunlu istihdam kotasıyla da alsa özürlüye kucak açtı. Hem de hiçbir kurumun yapamadığını yapıp, bilet satış merkezini eli ayağı ve gözleri görmeyene teslim ederek. Konuştuğumuz yetkililer de engellilerin azimlerinden hayli memnun. Çünkü, körlerin yönettiği merkez, Türkiye genelinde call center dalında en iyi hizmet veren kurum ödülü aldı. Biz de, THY'nin başarısındaki püf nokta nedir diye araştırdık. Özellikle merkezin can damarı sayılan bir merkezin bilet rezavasyonunu körlere teslim etmesindeki nedenler neydi, diyerek THY'nin yolunu tuttuk. İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orhan İkiz'in engelliler hakkındaki yorumu şöyle: "Burada görme engelli arkadaşlarımız sesli bilgisayar 'Jaws' ile bilet kesiyor. Başlarda biraz sıkıntı çektik ama biraz sabırla başarıyı yakalamak zor olmadı." Engellilerin başarılı olmasının başka bir nedeni de Rezervasyon ve Telefonla Satış Müdiresi Asuman Altınkum, çünkü hangi engelliyle konuşsak ona 'ablamız, annemiz' diyordu. Çağrı merkezindeki işimiz bitince sohbet ettiğimiz Altınkum, gerçekten hoş biri. Kısaca sadece müdür değil, başka biri... İşte, çoğu kurum engelliye kapılarını açmazken THY, 92 engelliye aş ve iş vererek yaşama sarılmalarını sağladı. Bu duyarlılıklarından dolayı Fiziksel Engelliler Federasyonu Genel Başkanı olarak teşekkür ediyorum. Dilerim, engelliye, özellikle körlere karşı iş vermeyenler bundan ders alır.