|
|
|
|
|
Alman ya da İsviçreliye dönüşmeyin, Türk olun!
Perakende Günleri'nde konuşan ünlü iletişimci Oliviero Toscani, konuşması uzadığı için uyarılınca, "Burası İsviçre ya da Almanya mı? Onlara dönüşmeyin, Türk kalın lütfen" dedi.
Kışkırtıcı reklam kampanyaları ve şaşırtıcı fotoğraflarıyla ünlenen iletişimci Oliviero Toscani, Perakende Günleri 2006'nın kapanışında yaptığı konuşmada, 2 bini aşkın izleyiciye, "Sakın Almanlar ya da İsviçreliler'e dönüşmeyin. Türk olun" dedi. Toscani, konuşma süresini aştığı için uyarılınca, "Ben Türkiye'ye gelirken, bu ülkede toplantı geç başlayabilir, konuşmamı uzatabilirim sanmıştım. Burası İsviçre ya da Almanya mı? Aman onlara dönüşmeyin, Türk olun" diye seslendi. Avrupa'nın Türkiye'ye ihtiyacı olduğunu ifade eden Toscani, "Türk olmak büyük avantaj. Farklılıkları ortaya çıkarın" dedi. Toscani, konferans öncesinde gazetecilerin sorularını yanıtlarken de, geçmişte kendisine Türkiye'den Turizm Bakanlığı'nca tanıtım amacıyla bir kampanya yapılması önerisinde bulunulduğunu, ancak çok milliyetçi bulduğu için öneriyi reddettiğini söyledi. Önerilen kampanyanın Avrupa için inandırıcı olamayacağını düşündüğünü dile getiren Toscani, ''Yani Türkiye milliyetçiliğinden mi kaybediyor?" sorusunu şöyle yanıtladı: "Evet, Türkiye'nin en büyük zaafı bu. Bir ülkeye ait olmak seçim değildir. Ne olduğunuz ile gurur duymamalısınız. Dünya artık çok ilerledi, milliyetçiliğe yer yok. Dünya artık bunun çok ilerisinde. Aslında İstanbul'da sokaklarda yürürken Roma veya Paris'te yürüyormuş gibi hissedebiliyorsunuz."
|