|
|
15. yıla üç proje
15 yıl önce jean'leriyle İstanbul'dan yola çıkan Akdenizli marka Mavi, Rıfak Özbek'le ortak çalışması, İstanbul'da Stil Peşindekitabı ve organik denimleriyle gündemde.
15. yılını kutlayan Mavi Jeans, 6 Kasım'da Rahmi Koç Müzesi'nde düzenlenen bir defileyle, 2007 için hazırladığı koleksiyonu tanıttı. İlk defa bir blue jean markası için tasarım yapan modacı Rıfat Özbek'in Mavi için hazırladığı Rıfat Özbek for Mavi ve 2007 İlkbahar-Yaz Pasifik Safari koleksiyonu markanın yeni projelerinden sadece biriydi. Ayrıca fotoğraf sanatçısı Martin Parr'la çalışan Mavi, İstanbul'da Stil Peşinde adı altında bir kitap çıkarttı. Markanın 15 yıllık serüvenini global marka direktörü görevini yürüten Elif Akarlılar ile konuştuk.
- Bugün 15. yılınızı kutluyorsunuz. Mavi için bu 15 yılda neler oldu? - Bundan 15 yıl önce, Türkiye'de doğup büyüyen, adı da Türkçe olan bir markayı, dünya markası haline getirmek bir hayaldi. Biz bu hayali Mavi'nin uzun vadeli hedefi olarak kabul ettik. Yolculuğumuzun başındayken, markamızın Türkçe olması ve hedeflerimizin büyüklüğü nedeniyle biraz hayretle karşılandığımızı söyleyebilirim. Ama beşinci yılda Türkiye'nin lider markası olduk. Mavi'yi 1994 yılında Avrupa'yla, 1996'da ise Mavi Amerika'yı kurarak, Amerika ve Kanada'yla tanıştırdık. Avrupa, Amerika ve Kanada'yı; Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Doğu Avrupa izledi.
- Geçtiğimiz yıllarla kıyasladığınızda ne gibi gelişmeler oldu markanız için? - Bu 15 yıl içinde en beğenilen markalar sıralamasında hep ilkler arasında yer almaya başladık. Amerika'da En Seksi Blue Jean seçildik. Amerikan Başkanı'nın kızından dünyaca ünlü pop şarkıcılarına, TV sunucularına, mankenlere, dünyaya Mavi'yi sevdirdik, giydirdik. Son olarak geçtiğimiz aylarda dünyaca ünlü Time dergisine göre, "Dünyanın en iyi 16 markasından biri" olarak gösterildik. Mavi bugün 50 ülkede, 4 bin 600 satış noktasında müşterileriyle buluşuyor. Ürünlerimiz; Amerika'dan, Avustralya'ya, Kanada'dan Almanya'ya, Hollanda'dan İtalya'ya dünyanın dört bir yanında Premium markalar arasında yer alıyor.
- Mavi Jeans'ten, 15. yılı şerefine yeni projeler var mı? - 15. yaşımızı herkesle paylaşmak ve hayalini kurduğumuz üç projeyi hayata geçirmek istedik. Üç projenin de moda markası kimliğimizi yansıtması bizim için çok önemliydi: Rıfat Özbek for Mavi koleksiyonu, Organic Denim ve İstanbul'da Stil Peşinde kitabı... Rıfat Özbek bu koleksiyonda 70'lerin fütüristik çizgisini taşıdı. Diğer bir projemiz de uzun zamandan beri üzerinde çalıştığımız Organik Denim... Yüzde100 organik Ege pamuğundan ürettiğimiz Organic Koleksiyonu, çevreye ve insan sağlığına daha duyarlı ürünler sunuyor. Ama blue jean'in seksi görüntüsünden hiçbir şey kaybetmiyor.
|