'Koku bir iletişim aracı'
Nüket Franko (Rebul Kozmetik Yönetim Kurulu Üyesi) "Yurtdışında, alışverişte, otellerde hatta SPA ve araba galerilerinde bile özel olarak hazırlanan kokular kullanılıyor. Koku aslında çok önemli bir iletişim aracı. Karşımızdaki insanı nasıl kokusuyla yargılıyorsak, bir mağazayı ya da oteli de ilk olarak kokusuyla değerlendiririz. Amerika ve Avrupa'da büyük firmalar, kendi konseptleri dahilinde, kozmetik şirketlerine özel kokular hazırlatıyorlar. Ancak Türkiye'de bu uygulamayı yapan çok az sayıda yer var. Kokunun iştah açıcı ve insanı mutlu edici etkisi tartışılmaz. Örneğin, vanilya kokusu, kişiyi mutlu eder. Mutlu alışveriş yapan biri de daha fazla şeyi üzerinize yakıştırır."
|