|
|
Fransa'dan Çin'e bir Türk markası
Dünya, hızla büyüyen bir kadın giyim markasını konuşuyor: Jessica Dafer. İsmine bakıp hemen aldanmayın. Paris'te doğan, Fransa çıkışlı markanın yaratıcısı bir Türk. Tasarımcı Ferda Üster ile Jessica Dafer'in doğuşunu ve gelecek hedeflerini konuştuk.
- Jessica Dafer markasının doğuşundan biraz bahseder misiniz? - Ben aslında işletme mezunuyum ve evlenince eşimle birlikte Paris'e yerleştim. Orada tekstil sektörüyle ilgilenmeye başladım. Önce Türkiye'de ürünler diktirip, Paris'te toptancılara satıyordum. Dört yıl önce de kendi markamı yaratmaya karar verdim.
- Hedef kitleniz kimler? - Orta yaş, 30-50 yaş arası kadınla hitap ediyoruz. Şıklık bizim ana temamız. Jessica Dafer, daha çok çalışan, şehirli kadınların tercih ettiği bir marka. Mesela, bankacılar hedef kitlemiz. Bütün gün çalıştıktan sonra, rahatlıkla bir kokteyl ya da toplantıya katılabilecekleri, 'basic' (sade) fakat işlerle ya da payetlerle modernleştirilmiş kıyafetler tasarlıyoruz.
- Tasarımları siz mi yapıyorsunuz? - Evet, hepsini ben yapıyorum. Ancak bir stilistik eğitimim olmadığı için, Fransa'da bana yardımcı olan bir ekibim var.
- Koleksiyonu oluştururken nelerden ilham alıyorsunuz? - Ben koleksiyonu, hep bir temadan yola çıkarak oluşturuyorum. Çok sık seyahat ediyorum ve bu seyahatler esnasında gördüğüm ufacık bir şeyden, bir olaydan ya da dergide gördüğüm bir resimden etkilenebiliyorum. Örneğin, Çin'e yaptığım bir seyahatte gördüğüm bir grup çocuk beni çok etkilemişti, oradan yola çıkarak, bir koleksiyon yarattım.
- Daha klasik renkleri tercih ediyorsunuz sanırım... - Evet, her yıl dört ana renk etrafında çalışıyoruz. Siyah, bej, ekru ve kahve gibi. Fakat sezonun moda renklerini de bunlara ufak ufak ilave ediyoruz. Çok genç bir çizgimiz yok. Ekose moda diye biz ekose kullanmıyoruz. Jessica Dafer'de, klasikleşen renklere ağırlık veriyoruz. Bu yıl, ekru, mor, koyu kahve, siyah ve beyazı ağırlıklı olarak kullandık.
- 2007 yazında neler var? - Gemici modasını devem ettirdik. Ancak çapalar yerine çizgililer ön plana çıktı. Çiçekli modeller ve baskılar da var. Ama kışa oranla 2007 yazı için çok daha sade ve klasik bir koleksiyon hazırladık.
- Üretimi nerede yapıyorsunuz? - Türkiye'de, Uzakdoğu'da ve Romanya'da üretim yapıyoruz. Fakat Çin dahil dünyanın birçok yerinde Jessica Dafer satılıyor, kadınlar markamızı tanıyor.
- Gelecek hedefleriniz neler? - Öncellikle iç piyasada genişlemek, İstanbul ve Ankara'daki kadınların tercih ettiği marka olmak istiyoruz. Fransa'da zaten birçok yerde ürünlerimiz satılıyor. Şu an oradaki hedef kitlemizi genişletmekten çok, Türkiye'de daha fazla mağaza açmaya odaklandık.
- Jessica Dafer ismini seçmenizin nedeni nedir? - Markanın ismi için çok ciddi bir araştırma yaptık. Jessica, tüm dünyada çok kolay akılda kalabilen ve insana çok tanıdık gelen bir isim. Bu nedenle tercih ettik. Dafer ismini hatırlamasalar da müşteriler mutlaka Jessica ismini anımsıyorlar.
Burcu ALDİNÇ
|