Aromanın gücü
Amerikan Uluslararası Esans Şirketi, aromalarınlarda insanda hangi duyguları tetiklediğini araştırdı. İşte, toplumlara göre farklılık gösteren aromalar... * Kavun: Sıcaklığı, arkadaşlığı ve mutluluğu çağrıştırıyor. Girlstop iç giyim markası da kasa yanlarında kavun aroması kullanıyor. * Vanilya: Amerikalılar'da vanilya rahatlığı çağrıştırırken, Fransızlar'da feminenliğin simgesi olarak görülüyor. Bazı Uzakdoğu ülkeleri ise vanilyayı yapış yapış bir şurup olarak görüyor. Türkiye'de çikolatayı akla getiren vanilya, A46 mağazasında da kullanılıyor. * Hindistancevizi: Güneş yağlarında sıkça kullanıldığı için 'yaz'ı simgeliyor. Dünyanın birçok yerindeki bikini mağazaları hindistancevizi esansı kullanıyor. * Lavanta: Sakinleştirici ve huzur verici lavanta kokusu, otellerin ve SPA'ların da ilk tercihi oluyor. Ülkemizde de The Plaza Hotel, banyolarında lavanta kokan losyonlar kullanıyor.
|