|
|
|
|
|
|
|
Okulda cep telefonlarına kısıtlama
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, ''Okullarda çocukların kullandığı cep telefonlarında da ciddi kısıtlamalar getireceğiz'' dedi.
Çelik, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Elazığ milletvekili Necati Çetinkaya ile milletvekilleri Abdülbaki Türkoğlu, Zülfü Demirbağ ve Şemsettin Murat ile birlikte Elazığ'a geldi.
Bakan Çelik, Milli Eğitim Bakanlığı ve Birleşmiş Milletler Çocuklara Acil Yardım Fonu (UNICEF) tarafından 'Eğitim Ortamlarında Şiddetin Önlenmesi ve Azaltılması Strateji ve Eylem planını' tanıttı.
Hüseyin Çelik, toplantıda yaptığı konuşmada, eğitim ortamlarında yaşanan şiddet nedeniyle dehşete, endişeye kapılmaya gerek olmadığını belirtti. Bir çocuğun burnunun kanamasının kendilerini kedere boğacağını, bunun acısını yüreklerinde en derin yerinde hissedeceklerini ifade eden Çelik, ''Ama şunu unutmayalım: Okullardaki şiddet açısından Türkiye, Avrupa'nın en iyi ülkesidir. Avrupa ülkeleri içerisinde şiddetin en az olduğu ülke Türkiye'dir.
Özellikle
bazı basın organlarında meydana gelen olaylar neşredildiği zaman sanki bütün Türkiye'yi bulaşıcı hastalık sarmış şeklinde gibi bir endişe içerisinde olmayalım. Ama tekrar altını çiziyorum hafife de almayalım'' dedi. Bakan Çelik, dünyanın problemi olan bir meseleyle karşı karşıya olduklarını belirterek, ''Bu konu karşısında paniklemeyeceğiz. Dehşete kapılmayacağız. Ama asla hafif görmeyeceğiz. Hep birlikte iş birliği yaparak bu meselenin üzerine gideceğiz'' diye konuştu.
Son günlerde okullarda öğrencilerin kullandığı cep telefonu konusuna da değinen Çelik, şunları söyledi:
''Şiddeti özendiren, çocuklar arasında suçun yayılmasına sebep olan okuldaki nizam ve intizamın, disiplinin bozulmasına, hatta kopya çekmelerinde bir araç olarak kullanılan bir cep telefonu meselesi vardır. Bu cep telefonları ile ilgili gelecek salı günü Ankara'da yetkili arkadaşlarımızın katıldığı bir toplantı yapacağız. Okullarda çocukların kullandığı cep telefonlarında da ciddi kısıtlamalar getireceğiz. Bu konuda ciddi tedbirler alacağız.''
(AA)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|