Petrolde 80 $'a kadar ithalat hızı yavaşlar PETROL fiyatlarının eylülle birlikte düşüşe geçtiği dikkate alındığında bu faturanın kabarması (eğer petrol geçen yılki gibi 80 dolarları aşmazsa) ithalatın artış hızının yavaşlamasına önemli bir katkı sağlayacak. 2004 ve 2005'te hızla artan ve 10-10.5 milyar dolar arasında bir fatura ödeten kara taşıtlarının artış hızı da yavaşlıyor. Kur etkisi otomobil ithalatında da etkisini gösteriyor. Bir diğer olumlu gelişme ise demir-çelikte yaşanıyor. Türkiye'nin en büyük 5'inci ithalat kalemi olan demir çelikte de fatura hızla azalıyor. 2003'te 4.8 milyar dolar iken 2004'te yüzde 69 artarak 8 milyar dolara çıkan demir-çelik ithalatı 2005'te 9.5 milyar dolara, 2006 Ağustos'unda da 10.3 milyar dolara yükseldi. Ancak ithalatın artış hızı yüzde 8'lere kadar geriledi. Bu da ithalat artış hızının yavaşlamasının önemli nedenleri arasında. Olumsuz gelişme ise fiyatları rekor üzerine rekor kıran bakır ve alüminyumdan kaynaklanıyor. Bakır ithalatı 2003'te 571 milyon dolar iken 2004'te yüzde 89, 2005'te yüzde 35 ve Ağustos 2006'da da yüzde 45 artarak 2.1 milyar doları aştı. Diğer metallerde olduğu gibi alüminyumda da benzer bir durum göze çarpıyor.