Onur Air, Ramazan'da 2 bin 500 kişiyi 1 YTL'ye uçuracağını açıkladı....
Pegasus'un 35 YTL'lik biletinden sonra, Onur Air vergi ve harç hariç iç hatlarda uçuşu 1 YTL'ye düşürünce, ucuz biletler dün hemen tükendi.
Havada çılgın rekabet, uçak biletlerini şehiriçi dolmuş ücretinden ucuz hale getirince, otobüsçüler kızdı. Seyahat etmek isteyenler sevindi.
Rekabet kızıştı, uçak bileti dolmuş fiyatının altına indi 1YTL
Havadaki rekabet bilet fiyatını vergi ve harç hariç 1 YTL'ye düşürdü. Pegasus'un 35 YTL'lik biletlerinden sonra Onur Air de Ramazan'da 2 bin 500 kişiyi 1 YTL'ye uçuracağını açıkladı Özellikle hafta sonuna denk gelen günlerin biletleri 1 saatte tükenirken, seyahat acentelerinin satış sistemleri 11'den itibaren kilitlendi. Planı olmayanlar bile ucuz diye bilet aldı.
Havayolları arasında başlayan kış rekabeti bilet fiyatlarını inanılmaz rakamlara düşürdü. Cuma günü Pegasus'un açıkladığı 35 YTL'lik bilet fiyatlarının ardından Onur Air de 25 Eylül18 Ekim tarihleri arasında, yani Ramazan boyunca vergi ve harçlar hariç 2 bin 500 kişiyi 1 YTL'ye uçuracağını açıkladı. Vergi ve harçlar dahil edildiğinde bu rakam 16 YTL'ye çıkıyor. 10 bin kişiyi de 21 YTL'ye uçuracağını açıklayan Onur Air'in 1 YTL'lik biletlerinin büyük kısmı ilk 1 saat içinde tükendi. Özellikle haftasonuna denk gelen günlerde yoğun ilgi nedeniyle saat 11'den itibaren bilet bulmak neredeyse imkansız hale geldi. En erken 7 gün sonrasına alınması gereken indirimli biletlere hücum eden vatandaşlar, seyahat planı olmasa da 'ucuz diye' bilet aldı.
SİSTEMLER
KİLİTLENDİ Onur Air'in internet sitesi ve seyahat acentaları yoğun talep nedeniyle saat 11'den itibaren kilitlendi. Şirketin iç hatlardaki tüm uçuşlarını kapsayacak kampanyada, vergi ve harçları hariç 1 YTL tutan indirimli biletlerden 12 bin 500 adet satılacak. 1 ve 21 YTL'lik biletlerde, isim, parkur ve tarih değişikliği yapılamayacak, iptal olmayacak. Onur Air Genel Müdürü Şahabettin Bolukçu, amaçlarının Ramazan ayında seyahat alışkanlığını artırmak olduğunu söyleyerek, "Önceki kampanyalarda olduğu gibi,1 YTL kampanyasında da bazı kişiler, yine 'Bu kadar ucuza uçak bileti olur mu?' gibi sorular soracak. Bu kampanyaların benzerlerini Amerika ve Avrupa'daki hava yolu şirketlerinde de görebilirsiniz" dedi. Bu indirimin bir yerden tasarruf edilip yapılan bir indirim değil, bir pazarlama stratejisi olduğuna dikkat çeken Bolukçu, amaçlarının 'Uç Türkiye Uç' sloganı çerçevesinde, daha çok yolcuyu uçurup alışkanlıkları değiştirmek olduğunu dile getirdi. Bolukçu, "Dönemsel yapılan kampanyalara bakılarak bir şirketin zararına uçuş yaptığı veya o fiyatlara uçulamayacağı iddia edilemez. Örneğin biletini son gün alan bir yolcu Ramazan'da aynı uçakta 148 YTL'ye de uçabilir" diye konuştu.
REKABET GÜZEL. ANCAK NE KENDİLERİNİ NE DE HALKI RİZKE SOKMASINLAR.BAKIM MASRAFLARINI ÇIKARMAK ÇOK ÖNEMLİ.
Nejat Tarhan
19.09.2006 11:46:27
İşte serbest rekabetin gücü.Demek ki gerçek rekabet buymuş.Ben bilet almadım ama yapanlara , emeği geçenlere teşekkürler.Ülkemizde güzel şeyler de oluyor.Av.Nejat.
SEÇİL GÜNGÖR
19.09.2006 10:21:16
PARDON ANLAYAMADIM!!!BU İNDİRİMLİ BİLETLER BASINDA AÇIKLAMA YAPILDIĞI GÜN 3 SAAT İÇİNDE NASIL SATILDI VE KİMLER NASIL SATIN ALDILAR:(