| |
|
|
Tecelli'den Abuzittin'e Mektuplar
ABUZİTTİNCİĞİM, sen söylenenlere bakma. Biz esasında azimli insanlarızdır kardeşim. Bizim büyüklerimizse bizden en az 50 kat daha azimkârdırlar. Bak azmin sonunda, 960 metrelik, azametli Göcek tüneli, Sayın Başbakanımızın kurdeleyi kesmesiyle hizmete girdi. Her ne kadar 960 metrelik tünel 41 yılda tamamlanabilip, "Dünyanın en geç bitirilen tüneli" ünvanını aldıysa da" unutmayalım ki her şeyden önce bu "azmin" zaferdir. Belki henüz daha 25'inci yılda "..960 metrelik tüneli de batsın!"diyip (Bu, iki asır önce İstanbul'da kazılan Karaköy tünelinin biraz daha uzunudur) vazgeçebilirdik ama vazgeçmedik, azmettik, Allah da sonunda bizi mahçup etmedi. *Tüneli yapmak için ilk azmeden taa 1960'larda Haldun Menteşeoğlu olmuştu. O tarihlerde oralarda doğru dürüst yol bile yoktu. Dağlarda, yılan gibi kıvrılan yollarda karşılaşan arabalardan, uçurum tarafında olup da viraja sert girenler, genelde, dibi boylamaktaydılar. İşte bunun farkına varan, ve de görevi icabı sık sık o yollardan geçen zamanın Bayındırlık Bakanı Menteşeoğlu, muhtemeldir ki biraz da, sert virajların insan midesinde yarattığı ekşimsi tatdan rahatsızlık duyup "Şuraya bi tünel kazsak iyi olacak"demiş ama sonunu getirememişti. Sonra, o çevreyi çok seven Turgut Özal tüneli yapmaya azmettiydi, lakin, ömrü yetmedi. Onu Süleyman Demirel izlediyse de bu defa onun siyasi ömrü, tünele göre, kısa geldi. Derken, Tansu Çiller, Mesut Yılmaz, Bülent Ecevit hepsi aynı azimle iktidara geldiler ama gittiklerinde tünel hala bitmemişti. Ta ki Tayyip Erdoğan'a kadar! Demek bu hayırlı son ona nasipmiş. Allahın takdiri işte! Belki unutmuşsundur bi de Ayaş tünelimiz vardır ki o hala kazılmaktadır ve büyük ihtimalle, bi aksilik çıkmazsa, bu yüzyılın içinde biteceği söylenmektedir. Böylece MarmarisDalaman yolu 5 kilometre kadar kısaldı Abuzittincim. Gidiş geliş iki şeritli bu tüneli 30 bilemedin 40 saniyede geçiyorsun kardeşim. 2 buçuk milyon lirayı da ödüyorsun. Bunu metre/saniyeye vurduğunda da görüyorsun ki Dünyanın en pahalı tünellerinin birinden geçmişsin. Dünyanın en pahalı benziniyle en pahalı tünelinden geçmek ayrı bi keyif doğrusu. Şunu da söylemeliyim Abuzittincim, tünelin girişine koca koca "farlarınızı yakın" diye yazmışlar ama pek uyan yok. Umarım içindekiler kafa kafaya gelmezler. Çünkü, Dalaman Havaalanı'na giden yol olduğundan, uçağı kaçırmak endişesiyle, üstelik alkolle de karışık, hızlı araba kullanılıyor. Dileğim, Göcek tünelinin "adam göçüren tünel"e dönüşmemesi.! Eğer tünel iki geliş iki gidiş şeritli yapılsa çok daha güvenli olurdu ama o zaman da 80 yılda tamamlanması gündeme gelebilirdi ki, ben de sana bu güzel haberi vermekten mahrum kalırdım. Münasip yerlerinden öperim kardeşim. Güneş.
|