|
|
Motor Presse, Türkiye'de 'motor' dedi
Avrupa'nın en büyük yayıncılardan Motor Presse, Türkiye'ye aralarında auto motor&sport'un da bulunduğu bir grup dergi ile geliyor.
Türkiye'de dergicilik sektörünün Aktüel, Cosmopolitan, Forbes gibi en prestijli dergilerini çıkaran Merkez Yayın Holding ile Avrupa'nın özel ilgi dergileri alanındaki büyük yayın kuruluşlarından biri olan Motor Presse ortaklık kurarark Merkez Motor Presse (MMP) olarak Türkiye'de faaliyetlerine başladı. Presse Stuttgart, dünyanın çeşitli ülkelerinde otomobil, motosiklet, telekomünikasyon, elektronik araçlar, lifestyle, spor ve hobi gibi alanlarda 150'den fazla dergi çıkarırken, özellikle otomobil dergiciliğinde lider konumunda bulunuyor. MMP, auto motor&sport'un yanı sıra bugüne kadar Merkez Dergi bünyesinde yayınlanmakta olan Otohaber ve Geo dergilerini de çatısı altında topluyor. Türk-Alman yayın ortaklığının genel müdürlüğünü üstlenen Levent Tayla'ya göre "MMP'nin hedefi en kısa sürede Türk dergiciliğinde söz sahibi olabilecek, uluslararası standartlarda nitelikli projelere imza atan bir yayın kuruluşu haline gelebilmek." Levent Tayla, bu ortaklığın öyküsünü şöyle anlattı:
- Motor Presse ile ilk görüşmeleriniz nasıl başladı? - Bundan iki yıl önce iki Alman yayın kuruluşuyla ilişkiye geçtik. Bunlardan ilki GEO dergisi için Gruner+Jahr, diğeri ise auto motor & sport için Motor Presse'ydi. Amacımız dergi portföyümüzü geliştirmekti. Bünyemizde yabancı lisansla çıkan 17 dergimiz var. Ama bu kez bütün katılımcılar açısından daha avantajlı olduğunu düşündüğümüz için, lisans anlaşması yerine bir jointventure kurma yolunu seçtik.
- auto motor & sport'u Türkiye'de çıkartmaya nasıl karar verdiniz? - Aylık bir otomobil dergisi çıkarmayı çoktandır planlıyorduk. Otomobil dünyası, yapısı gereği son derece uluslararası. Bugün artık hiçbir otomobili tek bir ülkeye indirgemek mümkün değil. Bu nedenle uluslararası bir markayla işbirliği yapmayı seçtik. Avrupa'nın hatta dünyanın en prestijli, yüksek kaliteli otomobil dergisi auto motor& sport. Yaptıkları testler otomobil endüstrisi içinde bile standart olarak kabul görüyor. 60 yıllık bir geleneğe yaslıyor sırtını. Aralarında Fransa, İspanya, Arjantin, Meksika, İsveç, Polonya, Rusya ve Çin gibi ülkelerin de bulunduğu 21 ülkede başarıyla yayınlanıyor.
|