|
|
Nasıl uçak sahibi olunur?
Havaalanında kuyruk beklerken, "Acaba bir uçak mı alsam?" diye düşünmeye başlamadan önce, 'Türkiye'de uçak sahibi olmak'la ilgili bilmeniz gerekenler...
Kızım, pilota söyle uçağı hazırlasın*
Bu yıl özel uçak satışlarında büyük bir artış gözleniyor. O kadar ki, Türkiye'deki lisanslı pilot sayısı talebi karşılamaya yetmiyor. Bu 'talep patlaması'nda havaalanlarındaki kuyrukların rolü var mı acaba?.
Geçtiğimiz yıllarda iç hatlarda yolcu taşıyan havayolu şirketlerinin sayısı arttığında, aralarında tatlı bir rekabet başlamıştı. Havayolları şirketleri art arda fiyat indirdi. Ancak bu, bol ve ucuz bilet sağlamadı. Yolculuğunu bir ay önceden planlayabilenler için avantajlı olan bu kampanyaların son dakika yolcularına pek faydası yok. Check in kuyruğu, güvenlik kontolü, biniş, iniş, bagaj, transfer derken yolda geçen zaman uzuyor. Özellikle Antalya, Bodrum, İzmir gibi şehirlere hafta sonu tatili için giden yolcu sayısı fazla olduğundan, yaz aylarında bir pazar akşamı tarifeli uçakla İstanbul'a dönmek çoğu kişinin zihnindeki uçak yolculuğunun 'hızlı ve konforlu' olduğu imajını yıkabilir. Biletleri 'business class' olsa bile... Bütün uçak yolculukları böyle olmak zorunda değil elbette. Mesela -biraz paraya kıyıp- kendinize özel bir uçak alabilirsiniz. Ya da birkaç arkadaşınızla bir uçağı ortak alıp dönüşümlü kullanabilirsiniz. "Dalga mı geçiyorsun?" demeyin, 2006'da özel uçak satışlarında öylesine büyük bir artış yaşanıyor ki (buna paralel olarak da özel uçak kiralama hizmetlerinde) yeni bir uçak siparişi verdiğinizde teslim tarihi olarak 2009 telaffuz ediliyor. "Kullanılmış uçak da alabilirim," diyebilirsiniz, ama talepten dolayı onların fiyatları da yeni uçaklardan farklı değil. İşte meraklısı için özel uçaklar hakkında temel bilgiler. * Eski Türk filmlerinde patronun sekreterine söylediği "Kızım, şoföre söyle arabayı hazırlasın," klişe repliğine atfen
|