|
|
|
|
|
|
Ölmeden bu yarışı görmeli!
Herkesin ölmeden önce yapmak istediği bir şey vardır. Otomobil sporlarına meraklı olanlar için Finlandiya Rallisi, 'gözü açık gitmeme'nin garantisi sayılabilir.
Hepinizin ölmeden önce mutlaka yapmak istediği şeyler vardır. Bir cip sahibi olmak, Foça'da küçük bir domates tarlası sahibi olmak, sıfır beden olmak vs... Benim de ölmeden önce yapmak istediğim şeyler var. Geçen hafta bu dileklerimden biri gerçekleşti. Bundan sekiz yıl önce Finlandiya'daki yarışı gördüğümde artık hayatımda hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağını biliyordum. O yıllarda tartışmasız kahraman dört kere üst üste Dünya Ralli Şampiyonu olmayı başarmış olan Tommi Makinen idi. Toprak bir zeminde yapılan ve eski adı 1000 Göller Rallisi olan yarış yıllardır ralli meraklılarının en sevdiği yarışlardandır. Formula1' de Monaco Yarışı ne ise, Finlandiya Rallisi de aynen odur. Finlandiya'da akıl kaçırtan virajlara veya zıplamalara ulaşmak için önce sık ormanlarda uzun yürüyüşler yaparsınız. Yarışı izlyeceğiniz noktaya gelmiş olmanız da bu heyecanı doya doya yaşayacağınaz anlamına gelmez. Yanınızda küçük de olsa bir merdiven bulunmalıdır. Ormanın ağzında merdiven satan Finliler beni çok şaşırtmıştı, ama minicik bir virajın etrafında 1500 kişinin üstü üste istiflenmiş olduğunu görünce, anladım. Yarışın ikinci etabındaki ilk sahne sizi Finlandiya rallisine âşık eder. Uzun bir düzlük sonrası yarışcı otomobil iki kez üst üste düz zıplar, ardından hafif virajlı zıplamada otomobil yine zıplar, bu kez yan düşer ve dört teker kayarak önünüzden kaybolur. Ardından sıradaki otomobil şovunu yapar. Finlandiya'nın kücük bir kenti olan Jyvaskyla, her yıl üç gün sıkıcı havasından kurtulur ve yarışı yaşar. Otellerde rezervasyonlar bir yıl önce biter. Eğer ralli fanatiği iseniz Finlandiya, ölmeden önce mutlaka görülesi bir yerdir. Ben Finlandiya Rallisi'ni üçüncü kez izledim. Ancak ralli dünyasında bu yılki çekişme beni çok tatmin etmiyor. Citroen takımı pilotu Sebastian Loeb ve Ford pilotu Marcus Gronholm'ün rekabetine sahne olan şampiyona eski heyecanını yitirmiş. Artık otomobillerin viraj çizgisi de çok farklı. Pilotlar, toprakta sanki asfaltta otomobil kullanıyor gibiler. Eski gelenekten kalan Marcus Gronholm yine göz dolduruyor ama Loeb çok teknik. İlk gün 10 sn. fark ile kapışan Loeb ve Gronholm, Loeb'in lastiğini patlatıp 44 sn kaybetmesi ile birbirlerinden koptu. Dünya Ralli şampiyonası 13-15 Ekim tarihlerinde Antalya'da koşulacak. Ancak bu yarışma gelecek yıl FIA'nın takviminde yer almıyor.
Rahsan GÜLŞAN
|
|
|
|
|
|
|
|
|