KARAYOLLARI'NA iş yapan müteahhitler, birikmiş alacak tutarını 700 milyon YTL (yaklaşık 500 milyon dolar) civarında veriyor. Genel müdürlük ise ödenek üstü harcama olduğunu, bu tutarın yıl içi ödemelerle azaltıldığını savunuyor. Dünkü zam kararının ardından Karayolları yönetimi yine de Maliye'nin kapısı çaldı ve ek ödenek istedi. Ödenek yetersizliği Karayolları'nı kolay yol olan köprü ve otoyol zammına yöneltti. Ayrıca, Karadeniz Sahil Yolu müteahhitlerine, Karayolları'nın Boğaz'daki arazisinin satış gelirinden kaynak aktarılması sözü verildi. Arazi satışı Milli Emlak üzerinden değil de Özelleştirme İdaresi eliyle gerçekleştirileceği için planlanan satış takvimi sarktı. Arazisi satış geliri temin edilemeyince köprü ve otoyollara yüklenildi. Duble yolların, ikinci kat asfaltı için kaynak ihtiyacı da yeterince karşılanamadı. Karayolları'nın verilerine göre yılın ilk 7 ayında köprü ve otoyollardan 213 milyon YTL elde edildi.