'Türkiye'de klima pazarı dünyadan 4 kat hızlı büyüyor'
"Klima pazarımızın büyüme hızı dünyanın 4 katı" diyen İklimSA Direktörü Paputçu, satışlarının yüzde 40 artmasına en önemli neden olarak vergi artışlarını fiyatlara yansıtmamalarını gösterdi.
Mayıs ayında klima ve kombi pazarına giren İklimSA'nın Direktörü Adnan Paputçu, Türkiye'de klima pazarının büyüme hızının dünya ortalamasının 4 katı, kombi pazarının ise 3 katı olduğunu söyleyerek, "Klima artık bir lüks değil, ihtiyaç olarak algılanıyor. Bu nedenle pazarın önü açık" dedi. Türkiye'de klima pazarının yüzde 10'unun Japon üreticilerin elinde bulunduğunu belirten Paputçu, "Pazarın yüzde 35-40'ı Çin'de, geri kalan yüzde 50-55'i yerli üreticilerin elinde. Pazarda sadece Çin'den ithalat yapan 40'tan fazla firma var" diye konuştu.
ÖZSERMAYEDEN KAYBETTİK Paputçu, getirilen yüzde 25 oranındaki antidamping vergisini ve daha önce gelen yüzde 6.7 oranındaki ÖTV'nin yarısını da fiyatlarına yansıtmadıklarına dikkat çekerek, bu kararların negatif etkileri olduğunu, özellikle özsermayeden kaybettiklerini belirtti. "Yeni aldığımız ya da alacağımız ürünleri bugün sattığımız parayla alamayacağız. Vergilerden dolayı oluşan kaybımız
nedeniyle satılan malı yerine koyma konusunda vergilerin oranı kadar kaybımız olacak" diye konuşan Paputçu, İklimSA olarak tüketicinin yanında olmayı, sermayeden kaybetmeye tercih ettiklerini dile getirdi. Paputçu, "Hatta piyasa fiyatlarının belirlenmesinde etkin olan lider bir firma olmamız nedeniyle piyasada diğer firmalar da fiyat artırmadılar ve bu da direkt tüketicinin avantajına oldu" dedi.
70 MİLYON DOLAR CİRO Paputçu, bu senenin İklimSA olarak beklentilerinden daha iyi geçtiğini fakat beklenen sıcakların gelmemesi nedeniyle pazarın 1 milyon klima hedefini tutturmasının zor olacağını vurguladı. İklimSA olarak satışlarını geçen seneye göre yüzde 35-40 artırdıklarını ifade eden Paputçu, 2006 ciro hedeflerinin 70 milyon dolar olduğunu söyledi. Paputçu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Şu an için 17 ilde doğalgaz var. Bu rakama 5 sene içinde 58 il daha dahil olacak.
Bunun sonucunda da kombi pazarı dünya ortalamasının çok üstünde büyüyecek. Biz Beretta markamızla buna hazırlıklıyız."
9 'GİZLİ MÜŞTERİ' Paputçu, 1 senede her şubeye 9 kere gizli müşteri yolladıklarını dile getirirken, elde edilen veriler doğrultusunda yeni politikalar ürettiklerini ifade etti. Mart ayının başından mayıs ayının ortasına kadar 16 bin adam / saat eğitim verdiklerini kaydeden Paputçu, sene sonuna kadar bu rakamın 20 bine ulaşmasını hedeflediklerini sözlerine ekledi. Paputçu, müşterilerin şikayet oranının yüzde 1.5 olduğunu belirterek, "Bunun da yüzde 90'ı istenilen yere klima takılmamasından dolayı gelen şikayetler. Biz İklimSA olarak müşterimizi yönlendirmek zorundayız. Sadece uygun düşen yere klima takıyoruz. Müşteri daha evvelden keşif yaptırdıysa bile biz yine de ücretsiz keşifimizi yapıyoruz. Ona göre çözüm üretmeye çalışıyoruz" diye konuştu.