Zara, ciroda H&M'i tahtından indirdi
HAZIR giyim sektörünün lideri artık Zara. 2004 yılına kadar sektörde lider olan Hennes& Mauritz (H&M), İspanyol Zara'nın satışlarını 2005 senesinde yüzde 21 artırıp, cirosunu 8.15 milyar dolara çıkardığını açıklamasından sonra cirosunun 7.87 milyar dolarda kaldığını açıkladı. H&M satışlarını ilk 3 ayda yüzde 20 artırmasına rağmen en büyük rakibi olan Zara'nın 2 hafta içinde çizimden raflara çıkan ürünleriyle başa çıkamadığı ortaya çıktı. Analistlerin yaptığı yorumlara göre Zara'nın üretiminin yarısını Avrupa'da yapmasına rağmen, müşterinin tepkisine hızlı cevap vermesi lider olmasına en önemli etken.
|