Dalgalanmayla yapılan zamlar kurdaki gevşemeyle birlikte geri alınmaya başlandı. İlk indirim Subaru'dan geldi.
Mayıs ayında yaşanan dalgalanmanın ardından dövizde yüzde 30'u bulan artış, başta otomotiv ve beyaz eşya olmak üzere birçok ürüne zam olarak yansımıştı. Dövizdeki artışı fiyatlarına kademeli olarak yansıtan otomotiv sektöründeki zam oranı yüzde 15'i bulmuştu. Temmuz ayında dövizin ateşinin sönüp doların 1.7'lerden 1.5'lerin, Euro'nun 2.0'lerden 1.9'lara inmesi sonucunda, otomotivciler zamları geri almaya başladı. Temmuz ayında yaptığı zammı geri alan ilk şirket ise Subaru'nun Türkiye distribütörü Baytur Motorlu Taşıtlar oldu. Baytur, 2007 model otomobillere yaptığı zammı geri alarak, yüzde 7'e varan indirimler yaptı. Diğer otomotiv firmalarının da yaptığı zamları geri alması ya da 2007 model yılı ile birlikte yapmayı planladığı artışları, fiyatlara yansıtmaması bekleniyor.
YÜZDE 7 İNDİRİM Subaru Marka Direktörü Çınar Noyan, haziran ayındaki dalga zammını geri aldıklarını söyledi. 2007 model yılı otomobillerde indirim yaptıklarını belirten Noyan, Imperaza'da indirimin yüzde 5, Legacy ve Forester modellerinde ise yüzde 7'i bulduğunu kaydetti. Noyan, şunları söyledi: "Firmalar 2007 model yılına geçmek için 2006 model otomobillerini eritmeye çalışıyor. Bu da indirimleri beraberinde getiriyor. Biz ise 2007 model otomobillerimizde indirim yaparak, haziran ayındaki dalga zammını geri alıyoruz. 1.5'in altına inmesiyle birlikte
yaptığımız zammın bir kısmını geri aldık. Biz kademeli olarak fiyatlara önce yüzde 5, daha sonra yüzde 7 zam yapmıştık. Fiyatlarımızı döviz artışında nasıl artırıyorsak, düştüğünde indirmemiz gerekiyor." Subaru Avrupa Başkanı Hiromi Tsukuda ise Avrupa'da Subaru'nun 2006 yılında yüzde 2 büyüyeceğini belirterek, yüzde 30 ile Türkiye'nin Avrupa'da en hızlı büyüyen ülke olacağını söyledi. Türkiye ekonomisinin büyüdüğünü belirten Tsukuda, "Türkiye'deki faaliyetlerimizden çok memnunuz. Distribütörümüzü elde edilen başarıdan dolayı kutluyorum. Umarım Subaru'nun Avrupa'daki büyümesine paralel olarak Türkiye'de daha başarılı olup, pazarda daha üst sıralara çıkacağız" dedi.
KASIMDA TÜRKİYE'DE Subaru, Amerika pazarı için geliştirdiği lüks 4X4 sınıfında yer alan modeli Tribeca'yı Avrupa'da da satışa sunuyor. Avrupa ile aynı anda Türkiye'de de satışa sunulacak Tribeca'nin satış fiyatı 72 bin Euro'dan başlayacak. Subaru, Avrupa'da 5 bin adet Tribeca satışı hedeflerken, Türkiye'deki hedef ise 50-60 adet. Subaru tarafından geliştirilen Simetrik AWD Simetrik Sürekli Dört Çeker teknolojisi ve Yatay Boxer Motor özelliklerine de sahip olan B9 Tribeca, 250 beygir gücündeki 3.0 litrelik 6 silindirli motoru ve sportshift şanzımanıyla dikkat çekiyor. B9 Tribeca beş ve yedi kişilik oturma kapasitesine sahip.