Nestle, Erikli'nin % 60'ını aldı, suda pazar lideri oldu
Su pazarındaki rekabet kızışıyor. Coca Cola'nın doğal kaynak suyu yatırımından sonra bu kez Nestle Waters, Erikli'yi bünyesine katarak bu alana girdi.
Türktüketicisinin işlenmiş suya tepkisi, dünya devlerine strateji değiştirtiyor. İlk olarak Mayıs ayında Coca Cola Mahmudiye Su'yu satın alarak doğal kaynak suyu pazarına girdi. Coca Cola o güne kadar yüzde 100 işlenmiş olan Turkuaz Su ile pazardaydı. Aynı günlerde bir başka dünya devi Nestle de doğal su kaynağı olan Erikli ile ortaklık görüşmeleri yapmaya başladı. O günlerde başlayan görüşme nihayet sonuçlandı ve Nestle Erikli'yi satın aldı. Nestle de yüzde 100 işlenmiş su olan Pure Life'ı üretiyor ve pazarda hedeflediği etkinliğe bir türlü ulaşamıyordu. Nestle Waters, 2005 yılında 55 milyon dolar satış cirosu ile şişelenmiş su pazarının lideri olan Erikli ile birleşme kararı aldı. Konuyla ilgili olarak dün Erikli'den yapılan açıklamaya göre Nestle Waters Türkiye ve Erikli arasındaki anlaşma, her iki şirketin operasyonlarını birleştirecek iki taraflı iştirake dayalı yeni ortak bir şirketin kurulmasıyla gerçekleşecek.
YÜZDE
60 PAY Kurulacak olan yeni şirketin yüzde 60 hisselerini Nestle Türkiye elinde bulundururken, Erikli yüzde 40 hisseye sahip olacak. Yeni şirketin CEO'luğunu ise halen Erikli'nin Yönetim Kurulu Başkanlığını sürdürmekte olan Hasan Aslanoba üstlenecek. Anlaşmanın sonuçlandırılması için Rekabet Kurulu'ndan onay bekleniyor. Kurulacak olan yeni şirket, Erikli ve Nestle Pure Life markalarının müşteri sadakati avantajlarına sahip olacak. Üretim ve dağıtımda sinerji oluşacak.