|
|
|
|
|
Logan dizel motorla hedef büyüttü
Logan'ın motor gamına ikinci kuşak Common-Rail dizel motor da eklendi. 1.5 DCI motor, Clio, Kangoo, Modus, Megane ve Scenic modellerinde büyük beğeni kazanmıştı.
Dacia Logan, 1.4 ve 1.6 litre benzinli motorla geçen yıl 100 bin adetin üzerinde satış rakamına ulaştı. Romanya'daki tesislerinde üretiminin üçte birini ihraç eden Dacia, motor gamına eklediği yeni jenerasyon dizeli ile hedeflerini büyüttü. Logan modelinin dizel versiyonu Türkiye'de de satışa sundu. Logan1.5 DCI, özellikle düşük yakıt tüketimiyle iddiasını ortaya koyuyor. İkinci kuşak Common Rail direkt enjeksiyon sistemli bu motor Clio, Kangoo, Modus, Megane ve Scenic modellerinde büyük beğeni kazanmıştı. Logan 1.5 dCi (65 bg), karma parkurda 100 km'de 5,1 lt. tüketim ve düşük devirlerden itibaren yakaladığı 160 Nm tork gücüyle ekonomi sağlıyor. Yenilenen şanzıman sistemiyle uyumu dikkat çeken motor, Logan'ı 15.5 saniyede sıfırdan 100 km/s'a hıza ulaştırırken, en fazla 155 km/sa hıza imkan tanıyor. Benzinli versiyonlarda da kullanılan 5 ileri vitesli manuel vites kutusu (JH3) ömür boyu yağ ilavesi veya değişimi gerektirmiyor. Yakıt tüketimi ve gürültü düzeyinin optimize edilmesi, K9K motorun torkunun verimli kullanımı ve otomobile yüksek dinamik performans kazandırmak amacıyla, vites aralıkları uzun tutulmuştur. Otomobil yüklü olduğunda bile, motor seri kalkış ve düşük devirde başarılı ara hızlanma sağlıyor.
İKİ DONANIM SEÇENEĞİ İspanya'dan ithal edilen 65 beygir gücündeki motor Euro 3 normlarına uyuyor. Motorun 100 kilometrede yakıt tüketimi ise şehir dışında 100 kilometrede 4.3 litre iken, şehir içinde bu rakam 5.8 litreye çıkıyor. 'Ambiance', 'Ambiance Pack' ve 'Laureate' olmak üzere üç farklı donanım seçeneği bulunan dizel Logan'ın, ilk etapta Ambiance Pack ve Laurette versiyonları Türkiye'ye geldi.
|