|
Kadınlar güvenlik, erkekler prestij için 4x4 satın alıyor
|
|
Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de 4x4 modası yaşanıyor. 4x4 SUV araçları, erkekler prestij, kadınlar ise güvenlik nedeniyle tercih ediyor 4x4 araç satışları son 5 yılda yüzde 300 büyüdü. 2000 yılında toplam pazarda yüzde 1.5 olan 4x4'lerin payı, 2006'da yüzde 6'lara yükseldi.
Arazi aracı ya da SUV denilen 4x4 araç pazarı son yılda yüzde 300 büyüdü. 2000 yılında 4x4'lerin toplam pazarda yüzde 1.5 olan payı 2006 yılında yüzde 6'lara çıktı. Sürekli yükselen bir trendi bulunan 4x4 araç pazarının bu yıl sonunda toplam otomobil satışları içindeki payının yüzde 7'leri zorlayacağı tahmin ediliyor.
MODEL SAYISI ARTTI 4x4 araçlara olan ilgi özellikle son iki yıldır hızla büyüdü. 2005 yılında otomobil satışları 2004 yılına göre yüzde 3 azalırken, 4x4 satışları yüzde 37 arttı. 2005 yılında 19 bin 756 adet 4x4 araç satıldı. 2006 yılında satışların 21 bin adete çıkması bekleniyor. 4x4 araçlar yüksek fiyatları nedeniyle, düne kadar yüksek gelir grubuna hitap ederken, son yıllarda daha düşük fiyatlı 4x4'lerin üretilmeye başlanması orta-üst gelir grubunun da bu araçlara yönelmesine neden oldu. Çünkü, geleneksel 4x4 araç üreticilerinin yanı sıra, diğer otomobil üreticileri de 4x4 arazi araçları da üretmeye başladılar. Dolayısıyla, pazardaki rekabet kızışırken, her bütçeye hitap eden 4x4'lerin sayısı da artmaya başladı.
DİZEL DOPİNGİ 4x4 araçları A-B sosyo-ekonomi statüsünde bulunanlar, 30 yaş üstünde olan ve üstorta gelir düzeyinde yer alanlar kullanıyor. Erkekler prestij için, kadınlar ise güvenlik için 4x4 tercih ediyor. Kadınlar, büyük boyutları ve yüksek yapıları nedeniyle, 4x4'lerde kendilerini daha güvenli hissediyorlar. 4x4 pazarının büyümesinin bir başka nedeni de, dizel modellerin sayısının artması... 2004 yılındapazarında dizel oranıüzde 39 iken 2006 yılıikiı sonunda yüzde 69'a ulaştı.
|