|
Yılların 'twist'i Türkiye'de 30 bin dolara Suzuki şarkısı oldu
|
|
60'lı yılların ünlü "Let's twist again" şarkısı, Türkiye'de Suzuki'nin şarkısı oldu. Şarkının telif hakkını 30 bin dolara alan Suzuki Türkiye distribütörü, Swift'in reklam filminde şarkıyı "Let's Swift again" olarak değiştirdi.
60'lı yıllarda Amerikalı sanatçı Chubby Checker tarafından seslendirilen ünlü "Let's twist again" şarkısı, Türkiye'de Suzuki'nin yenilenen modeli için "Let's swift again" oldu. Japon Suzuki'nin Türkiye distribütörü Suzuki Otomobil ve Pazarlama, markanın B segmentindeki temsilcisi Swift'in reklam filminde kullanmak için ünlü şarkının telif hakkını aldı. Suzuki Türkiye, reklam filminde söz konusu şarkının sözlerini "Let's swift again" olarak değiştirerek yeni modelin tanıtımı için bu sloganı kullanmaya başladı. Suzuki Türkiye Murahhas Azası Ali Savcı, bir yıllığına şarkının televizyon ve radyo telif haklarını 30 bin dolara aldıklarını söyledi. Bu şarkının sadece Türkiye'de Swift'in tanıtımında kullanıldığının altını çizen Savcı, dünyadaki tanıtımdan farklı bir tanıtım kampanyası yaptıklarını ve söz konusu bu tanıtım stratejisinin Japon Suzuki'yi çok etkilediğini söyledi.
JAPONLAR İLGİLENDİ Manchester United'ın Brezilya'lı futbolcusu Ronaldhino'yu dünya tanıtımı için kullanan Japon Suzuki'nin, futbolcunun adının tecavüz skandalına karışması üzerine kampanyayı kaldırdığını anlatan Savcı, bu olaydan sonra Japonların Türkiye'deki kampanyayı ilginç bulmaya başladıklarını kaydetti. Geçen yıl satışa sunulan Swift'in Türkiye'de büyük ilgi gördüğünü belirten Savcı, 4x4 versiyonunu da piyasaya sunduklarını açıkladı. Savcı, Suzuki Swift 4X4 modelinin, 23 bin 900 YTL'lik fiyatıyla özellikle hareket özgürlüğüne önem veren şehirli genç kullanıcıları hedeflediğini kaydetti. Rönesans Projesi ile köklü bir değişim içine giren Suzuki'nin 2005 yılında bu değişimin meyvelerini toplamaya başladığını belirten Savcı, Suzuki Türkiye için 2006'nın ciddi bir atılım yılı olacağını söyledi.
4x4 UZMANLIĞIMIZ Ekonomik istikrara kavuşan pazarda, 2006 yılında 4 bine yakın satış adediyle bir önceki yılın rakamlarını ikiye katlamayı hedeflediklerini anlatan Savcı, "Markamızın uzmanlık alanlarından birisi olan 4x4 araçlarda, Suzuki'nin iddiasını bir kez daha kanıtlamayı hedeflediğimiz 2006 yılında, pazardaki ağırlığımızı biraz daha hissettireceğiz. Bu hedefi tüketiciye sunduğumuz estetik, modern, teknolojik ve rekabetçi otomobillerimize güvenerek koyuyoruz" dedi. B segmentinde pazara sundukları Swift 4x4'ün yüksek donanımı, etkileyici görünümü, yakıt tüketimi ve rekabetçi fiyatıyla bu sınıfta güçlü bir alternatif olacağını kaydeden Savcı, "Swift 4x4 şehirlerde olduğu kadar her türlü yolda başarılı bir otomobil. Deyim yerindeyse bu otomobile sahip olan biri yolda kalma korkusunu bir kenara bırakarak Türkiye'yi her mevsim karış karış gezebilir. Biz tüketiciye hem bu yetenekte, hem de son derece ekonomik bir otomobil sunuyoruz" diye konuştu.
|