|
|
|
|
|
|
|
Eğitim kadrolarına atama şartı
Öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi, uzman, çevirici ve eğitim-öğretim planlamacısı kadrolarına açıktan veya naklen atanabilmek için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılacak merkezi sınavda başarılı olma şartı getiriliyor.
TBMM Başkanlığına sunulan, Bütçe Kanunlarında Yer Alan Bazı Hükümlerin İlgili Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelere Eklenmesi ve Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısıyla çeşitli adlar altında ek ödeme almayan kurumlarda çalışan memurlara ek ödeme yapılması; sağlık meslek liselerinde görev yapan personele ödenemeyen ek ödemenin de aynı şekilde verilmesi öngörülüyor.
Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı, Sosyal Sigortalar Kurumu ile Esnaf ve Sanatkarlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumunun 2006 yılı bütçelerinin mevcut esas ve usuller çerçevesinde uygulanmasına 2006 yılı sonuna kadar devam edilecek; kurumun, yeni teşkilatlanma nedeniyle ihtiyaç duyacağı her türlü gider, Bakan onayı ile devredilen kurum bütçelerinden karşılanabilecek.
ÖĞRETİM ELEMANLARI
Öğretim üyeleri hariç, boş öğretim elemanı kadrolarına yapılabilecek açıktan atama sayıları ve diğer kamu idareleri, kurum ve kuruluşlarından yapılabilecek nakil sayıları toplamı her yıl merkezi yönetim bütçe kanununda gösterileceği ve merkezi yönetim bütçe kanununda belirtilen sayının yükseköğretim kurumları itibariyle dağılımı ve kullanımıyla diğer konular;
Yükseköğretim Kurulunun teklifi, Devlet Personel Başkanlığı ve Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Başbakan onayı ile belirlenecek.Bu arada, öğretim elemanı kadrolarına, Yükseköğretim Kurulunun izni olmadıkça atama yapılamayacak.
Öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi, uzman, çevirici ve eğitim-öğretim planlamacısı kadrolarına açıktan veya naklen atanabilmek için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılacak merkezi sınavda başarılı olma şartı getiriliyor.
Ancak doktorasını tamamlamış olanlar için merkezi sınava katılma şartı aranmayacak. Bu sınavın yapılmasıyla sınavda başarılı olanların belirlenmesine ilişkin usul ve esaslar, Yükseköğretim Kurulunun görüşü ve Milli Eğitim Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca belirlenecek.
GENEL BÜTÇELİ İDARELER...
Tasarıda, Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında KHK'de yapılan ve kadro iptali ile ihdasını içeren düzenlemede; Devlet Su İşleri, Karayolları, Tarım Reformu, Petrol İşleri ve Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu genel müdürlüklerinin genel bütçeli idare niteliğine dönüştürülmesi; bu nedenle avukatlık kadrolarının iptal edilmesi ve bu genel müdürlüklerden devredilecek avukatların atamalarının yapılabilmesi amacıyla Maliye Bakanlığı için yeteri kadar kadro ihdas edilmesi öngörülüyor.
Genel bütçe kapsamına alınan 5 genel müdürlüğün avukatlık kadrolarında çalışan personel, bulundukları yer muhakemat müdürlüklerine devredilirken, söz konusu genel müdürlüklerin taraf olduğu her türlü hukuk ve ceza davaları ile icra dosyaları, ilgili illerdeki muhakemat müdürlüklerine ait olacak.
AÇIKTAN ATAMA
Bir başka düzenlemeyle, personel ödenekleriyle istihdam politikası arasında uyum sağlamak amacıyla, 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamındaki kamu idarelerinin sürekli işçi kadrolarından boş olanların açıktan atama amacıyla kullanılması, Devlet Personel Başkanlığının görüşü üzerine Maliye Bakanlığının iznine; bu kadrolardan Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığınca uygun görülenlerin iptalinin de Başbakanın onayına bırakılması amaçlanıyor.
Bazı kamu kurum ve kuruluşları, 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamına ilk defa alınırken; aynı KHK kapsamında bulunan bazı idare veya kuruluşların tabi olduğu cetvelde değişiklik yapılıyor.
2006 YILI KADROLARI
Tasarı çerçevesinde, 2006 yılında, idarelerin, açıktan atama izni aranmaksızın boş kadrolarına (işçi kadroları hariç) yapacakları açıktan atama sayıları ile genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinden bu kadrolara yapacakları nakil sayıları toplamı, bu idarelerin 2005 yılında emeklilik, ölüm, istifa ve nakil sonucu ayrılan personel sayısının yüzde 80'ini; araştırma görevlisi kadrolarına yapılacak atama sayısı ise 2005 yılında ayrılan (TUS ve DUS eğitiminden ayrılanlar hariç) araştırma görevlilerinin yüzde 100'ünü aşamayacak.
Bu sınırlar içinde personel ihtiyacını karşılayamayacak idareler için ilave 21 bin adet açıktan atama izni verilebilecek. Söz konusu ilave sayının kurum ve kuruluşlar itibariyle dağılımı, gerekli görülmesi halinde bu toplam sayının bir kısmının rezerv tutulması ve kullanımıyla diğer konular, Devlet Personel Başkanlığının bağlı olduğu Bakan ile Maliye Bakanının müşterek önerisi üzerine, Başbakan onayıyla belirlenecek.
EK ÖDEMELER
Bezm-i Alem Valide Sultan Vakıf Gureba Hastanesi personelinin katkısıyla elde edile döner sermaye gelirlerinden bu birimde çalışan memurlara; hizmet sunum şartları, personelin unvanı, görevi, çalışma şartları ve süresi, hizmete katkısı, performansı, serbest çalışıp çalışmaması ile muayene, ameliyat, anestezi, girişimsel işlemler ve özellik arz eden riskli bölümlerde çalışma gibi unsurlar esas alınmak suretiyle, Sağlık Bakanlığına bağlı sağlık kurumlarında unvanlara göre uygulanan tavan ödeme miktarları aşılmamak kaydıyla, Sağlık Bakanlığı personeli için tespit edilen esas ve usuller de dikkate alınarak Vakıflar Meclisince belirlenecek esas, usul ve oranda ödeme yapılabilecek. Bu şekilde yapılacak ödeme, cari yılda elde edilen döner sermaye gelirinin yüzde 50'sini geçemeyecek.
MİLLİ PİYANGO İDARESİ
Milli Piyango İdaresi Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen maddeye göre, idarenin şans oyunlarına ilişkin mevcut işletim sözleşmesinin geçerliliği, İdarenin devralma hükümleri saklı kalmak kaydıyla, şans oyunlarının lisans hakkını yapılan özelleştirme ihalesi sonucu devralan kuruluşun faaliyete geçiş tarihine kadar veya sistemin işletimi konusunda yeni bir ihale kararı alınıp sonuçlanıncaya kadar devam edecek.
5473 Sayılı Kanunun 1'inci maddesiyle 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen ek 3 üncü maddenin üçüncü fıkrasında yer alan ''kamu bankalarına'' ibaresinin, hem kamu bankalarını hem de diğer banka ve katılım bankalarını kapsayacak şekilde ''bankalara'' olarak değiştiriliyor.
EMNİYET HARCAMALARI
Tasarının gerekçesinde, kırsal kesimden kentlere yapılan göç, nüfus artışına bağlı olarak çeşitli ihtiyaç ve taleplerde yarattığı artışın yanında asayiş sorunlarına da yol açtığı belirtildi.
Standartlara uygun hizmet verebilmek için özellikle büyük şehirlerde emniyet hizmetleri alanında önemli yatırım ve harcamaların yapılması gerektiği, bu harcamaları merkezi idare bütçesinden zamanında ve yeterli ölçüde karşılamak her zaman mümkün olmadığı belirtilen gerekçede, Emniyet hizmetlerinin temel amacının o ilde oturan halkın güvenliğini sağlamak olduğu göz önüne alındığında, yine o il halkına yerel kamu hizmetlerini sunmakla görevli olan il özel idare bütçesinden harcama yapmanın etkili hizmet sunmaya önemli katkı sağlayacağı kaydedildi.
Tasarıya göre, il özel idaresi bütçesinden, emniyet hizmetlerinin gerektirdiği teçhizat alımıyla ilgili harcamalar yapılabilecek.
BÜTÇE İDARESİ ATAMALARI
Maliye Bakanlığında bütçe dairesi başkanı ve bütçe dairesi başkan yardımcısı kadrolarında bulunanlar, strateji geliştirme başkanlıklarındaki daire başkanı, strateji geliştirme daire başkanı ve müdür kadroları ile üniversitelerin strateji geliştirme dairesi başkanı kadrolarının yanı sıra, anılan başkanlık ve daire başkanlıklarında istihdam edilmek üzere idarelerde şube müdürü veya müdür kadrolarına da ilgili mevzuatlarında yer alan özel şartlar aranmaksızın 31 Temmuz 2006 tarihine kadar atanabilecekler.
(AA)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|