kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   News in English
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Afrika'dan romantik bir krem hikâyesi
Afrika'dan romantik bir krem hikâyesi
Ürün yelpazesinde her şey var

Afrika'dan romantik bir krem hikâyesi

Hızla büyüyen cilt bakım markası Olay, nitelikli ve orijinal ürünleriyle Türkiye'ye geldi. Bir aşk hikâyesinden doğan marka, kadınların fiziksel güzelliğinin yanı sıra mutluluğunu da önemsiyor.

Hikâyemiz 1950'li yıllarda, başlıyor. Güney Afrikalı kimyager Graham Gordon Wulff ve eşi Dinah, birbirini çok seven bir çifttir. Ancak her hikâyede olduğu gibi, onların da bir sorunu vardır. Güney Afrika'ya dik gelen güneş ışınları, oradaki tüm kadınlar gibi özellikle hassas bir cilde sahip olan Dinah'ı da çok rahatsız etmektedir. Graham, çok sevdiği eşinin hem hassasiyetini gidermek, hem de gençlik ve güzelliğini korumak için bir krem üretmeye karar verir. Tam beş yıl boyunca, evinin garajında uğraşır, didinir ve sonunda biricik aşkı için mükemmel formüle sahip bir krem yaratmayı başarır. Mutlu eş Dinah, aynı zamanda akıllı da bir kadındır ve kocasına bu özel kremi satmasını önerir. Graham, Oil of Olay adını verdiği bu kremi birlikte satmak için bir reklamcıyla anlaşır ve böylece Olay'in bugüne uzanan serüveni başlamış olur. 1970 yılına gelindiğinde, Oil of Olay, aralarında İngiltere ve Avusturya'nın da bulunduğu dokuz ülkede birden satılmaktadır. 1985 yılında, dünya devi P&G tarafından satın alınır ve onun gücünün de eklenmesiyle, 2003 yılında milyar dolarlık markalardan biri haline gelir.

GÜNLERE BİLE GİTTİLER
Bu son derece romantik hikâyeyi, P&G Dış İlişkiler Müdürü Yaprak Gökbulut ile Olay Marka Müdürü Orçin Kelleci'den dinliyorum. Maslak Boyner'de Olay standındayız. Olay, mayıs başından itibaren artık Türkiye'de de satılmaya başladı. P&G Beauty'nin kozmetik markası Olay, Türkiye'de ciddi bir ön araştırma ve çalışmanın ardından piyasaya adım atmış. Olay, Türk takımının yanı sıra yabancı uzmanlar da Türk kadınlarının evlerine misafir olmuş, hatta günlerine bile katılmışlar. Bu ön çalışmadan çarpıcı iki sonuç çıkmış: Birincisi, Türk kadınları cilt bakım ürünleri konusunda genelde yeterli bilince sahip değiller. Yüzde 70'i bir ürün kullanıyor, ancak yalnızca yüzde 10'u bir yüz bakım ürünü kullanıyor, geri kalanı ise yüzüne ne bulursa sürüyor. İkinci bilinçsizlik yüz temizliğinde görülüyor. Kadınların büyük çoğunluğu yüz temizliğinde, sabah-akşam yüzlerini yalnızca suyla yıkamakla yetiniyor. Bir de teknik veriler var. Türk kadınlarının büyük çoğunluğu yağlı bir cilde sahip ve yüzde 50'si yaşlanmaktan korkuyor. Tüm bu verilerin ışığında, Olay ürün grubundan Türkiye için en uygun olanları seçilip, öncü seriler hazırlanmış. 'FARKIMIZ, FELSEFEMİZ...' Serilere geçmeden önce Olay'in farklarını soruyorum. "Piyasadaki benzerlerimize göre bizim en önemli farkımız felsefemizden kaynaklanıyor," diyorlar öncelikle. "Olay'in felsefesi kadının içindeki güzeli ortaya çıkarmak. Çünkü dünyada yaptığımız araştırmalarda, kadınların kusurlarının vurgulanmasının onları çok rahatsız ettiğini ve güzel olduklarını hatırlatmamız gerektiğini gördük. Biz kadınlarla ömür boyu sürecek mutluluğa dayalı bir birliktelik yaratmak istiyoruz. Bunu da cildinden başlayarak yapmasını istiyoruz." Olay, her sene 6 binden fazla kadınla konuşup, ciltlerini ve dolayısıyla hayatlarını nasıl iyileştirebileceklerini öğrenmeye çalışıyor. Yeni ürünlerini de bu kadınların istekleri doğrultusunda geliştiriyor. Kadınların ihtiyaçları sonu cu geliştirilen en tipik ürünlerden biri de Total Effects serisi. Bu seri, yaşlanmanın etkilerini azaltmayı hedefliyor. Olay uzmanları yaşlanmayı, genel kanının aksine yalnızca kırışık oluşması olarak sınırlamamış ve kadınlarla konuştuktan sonra yaşlanmanın yedi etkisini belirlemiş. Çizgi, kırışıklıklar, gözenekler, leke, kuruluk, bozuk cilt yüzeyi, düzensiz cilt rengi ve solgun renkten oluşan bu yedi etkiye karşı da, tek bir ürün serisi geliştirmişler.

TÜRKİYE BAKİR PAZAR
Kadınlara cilt bakımını öğreterek, pazarın büyümesini hedefliyorlar. Çünkü Türkiye bu konuda hâlâ bakir bir pazar sayılıyor. Her şeyin başladığı yer olan, hikâyeye yeniden dönecek olursak... Hamurundaki aşkı tüm dünya kadınlarıyla tanıştırmayı hedefleyen Olay'in ilk formülü hâlâ bir üründe yaşıyor. Complete Care serisinde yer alan Beauty Fluid, o ilk ürünün ruhunu bugün de yaşatmayı sürdürüyor.

Elif TANRIYAR

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Markaların savaşı
 'Ametist uykusuzluğa iyi gelir, yakut güce güç katar'
 Yeni Zelandalılar mucize yarattı
 50 yılda ilk kadın dekan
 Yaban hayatının koruyucu meleği
 Tarihi konak turizme açıldı
 Ünlülerin 'jean'i şimdi Türkiye'de
 En önemlisi 'güzel oyun'
 Festival mevsimi açıldı
 Papa'nın sağ kolu 'pop star' gibi
 Yıldızlara layık bir çift krampon
 İngilizlere Türk derisi
 Yazın da deri giyilir
 Bu koleksiyon çok ses getirdi
 Tarıma turistik destek
 Etnik çizgiler ön planda Osmanlı desenleri geliyor
 'Kafein cildi sıkılaştırıyor'
 Ancak 2. ligde oynayabilirmiş
 Okla birlikte stres de atıyorlar
    Cumartesi Yazarlar
  » Güncel
    Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
BALÇİÇEK PAMİR
'Öteki kadından nefret ediyorum kocamı ayartan o...
FİLİZ AKIN
Carpe diem (Bugünü yaşa)
Ne erguvanlar kaldı, ne mor...
ŞERİF ERCAN
Yeni Zelandalılar mucize yarattı
Bandırma Banvitspor,...
Başkentin ünlü lezzet durağı
Pek çok yabancı devlet görevlisini ağırlayan Washington, Ankara'nın en ünlü...
Şampiyon artık Bodrum'da
Kokoreç ve midye tava denilince ilk akla gelen adreslerden biri olan Şampiyon,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.