Akdeniz Elektrik Dağıtım AŞ'ye bağlı 186 Elektrik Arıza Hattı çalışanları, evinde çamaşır makinesi bozulan,suyu kesilen, telefonundan ses gelen kişilerin aramalarıyla zor durumda kalıyor.
Sistem İşletme Müdürü Cemal Kafa, AA muhabirine yaptığı açıklamada, işletmede dört personelin günde üç vardiya çalıştığını bildirdi.
''Alo 186 Elektrik Arıza Hattı''na günde ortalama bin ihbar geldiğini belirten Kafa, vatandaşların yoğun aramaları nedeniyle 186'ya bağlı 10 hattın zaman zaman kilitlendiğini vurguladı. 186 hattına sadece elektrik
arızalarının bildirilmesi gerektiğine dikkati çeken Kafa, ''Ne yazık ki personelimiz yüzlerce gereksiz telefona cevap vermek zorunda kalıyor. Hattın ücretsiz olması nedeniyle herkes bu telefon numarasını arıyor'' dedi.
Cemal Kafa, hatların dolu olması durumunda ihbar telefonlarının otomatik olarak bilgisayara yönlendirildiğini ve görevlilerin bu mesajları ilgili birimlere ilettiğini belirtti. Kafa, şöyle konuştu:
''Evinde lambası yanmayan, çamaşır makinesi bozulan, suyu kesilen,telefonundan ses gelen, elektrik faturasının miktarını öğrenmek isteyen kişiler dahi bu hattı arıyor. Zaman zaman tehdit telefonları da alıyoruz. (Elektriğimi hemen açmazsanız yanınıza gelirim) diye arayanlar var. (Elektrik borcumu yarın ödeyeceğim elektriğimiz açar mısınız?), (Su faturamı yatırmadım elektriğimi kesmişler), (Otomobil akümü elektrik hattından şarj edebilir miyim?), (Evimdeki diğer elektrikli eşyalar çalışmıyor, ama buzdolabımdan ses geliyor), (Sizin elektrikleriniz hiç kesilmiyor mu?) şeklinde telefonlar da alıyoruz.''Cemal Kafa, bazı vatandaşların ise sadece ihbarda bulunmakla yetinmeyerek santrale kadar gelip kesintiyi kendilerine bildirdiklerini de sözlerine ekledi.