İstanbul ulaşımına denizden uzak 116 çözüm
İstanbul'un alışık olmadığı kadar sert kış günlerinden geçtik. Çok şükür bu kez alınan tedbirler sayesinde hayat felç olmadı, insanlar iyi kötü işlerine gidip gelebildiler. Bu arada dikkatleri çekti mi bilemiyorum. Bazı seferlerin iptal edilmesine rağmen şehir hattı vapurları kriz sırasında ciddi anlamda açık kapattılar... Aslında eldeki vapur kapasitesine bakılarak bazı bölgelere ek seferler bile konulabilirdi. Ve eminim ki, insanlarımız çok rahat ederlerdi. Ben işe gelip giderken toplu ulaşım vasıtalarını kullanıyorum. Özellikle de gemileri. O kış, kıyamette vapurda düşünmeden edemedim. İstanbul Belediyesi'nin aylardır şehre serpiştirdiği ilan panolarında aynı konu işleniyordu: İstanbul'a 116 çözüm. Koca levhadaki 116 çözümde "Alt geçit, kavşak, üst geçit" aklınıza ne gelirse sıralanmıştı da, ilaç için bile olsa denize yönelik tek bir çalışma yoktu. Şehrin ulaşımını rahatlatmaya çalışan insanların 116 çözümün arasına yeni bir iskele ya da yeni bir vapur hattı koymayı düşünememesi ne kadar ilginç değil mi?.. Peki yapılmaya çalışılanlar bizi ne kadar rahatlatacak dersiniz? Bana sorarsanız bir süre için belki ama daha sonra yine bir yerleri yıkmak, yeni yollar açmak zorunda kalacağız. Trafik daha da kötü tıkanacak. Çünkü insanımız büyük şehirde yaşamanın en büyük şartını yerine getirmiyor. Yani toplu ulaşım araçlarını kullanmıyor. Geçenlerde yağmurlu bir günde Nişantaşı'ndan Balmumcuya iki saatte gelebildim. Tek bir taksi yoktu, otobüsü yarım saate yakın bekledim, gerisi de tıkanık yolda dura kalka geçti. Otobüs beklerken özellikle baktım. Trafiği tıkayan otomobillerin neredeyse tamamında tek kişi vardı. İşin özeti şu: İnsanlar şehrin merkezindeki o sıkışık caddelere tek başlarına otomobillerle dalıyorlar ve sonra oflaya puflaya direksiyon sallıyorlar. Belediyemiz de onları rahatlatmak için habire alt geçit, üst geçit, kavşak yapmaya çalışıyor... Aslında şehrin iki yakasını bir araya getirmek için denizden yeterince faydalanamıyoruz. Kadıköy- Beşiktaş arasına vapur seferleri başladığında bir süre boş gitti geldi. Şimdi özellikle iş saatlerinde insanlar merdivenlerde oturarak yolculuk yapmak zorunda kalıyorlar. Neden aynı seferler Kadıköy ya da Bostancı ile Yenikapı arasında yapılmasın. Ya da Kabataş - Taksim metrosu açıldığında Kadıköy'den, Bakırköy'den Kabataş'a vapur hattı da açılmasın!.. Çare tek sık ve bol hatlı deniz ulaşımı... Bunu yapmadıkça da tüm iyi niyetli çalışmalar "İstanbul trafiğine 116 çözümsüzlük" ten öteye geçemeyecek...
*** İstanbul bir ay arayla ikinci bir yat fuarına ev sahipliği yapıyor. NTSR'nin Boat Show'un öne alması ile doğan boşluğu Boot İstanbul ile TÜYAP Fuarcılık doldurmak istedi. Denizcilik sektörümüz peş peşe iki yat fuarını ne kadar kaldırabilir bilemiyorum. Ama görünen o ki, önümüzdeki yıllarda çok daha çekişmeli fuar organizasyonlarına şahit olacağız. Fuar önümüzdeki hafta sonuna kadar Beylikdüzü'nde açık olacak.
*** Dün Türk Denizciliği'ne gerçekten büyük emek vermiş, bir çok önemli harekete imza atmış olan Ahmet Muhittin Öney beyefendiyi toprağa verdik. Başta ülkemizin ilk bayan yarış kaptanı Necla Öney olmak üzere tüm yatçılık camiamıza baş sağlığı diliyorum. Hepimizin başı sağ olsun.
|