|
|
|
|
|
|
Standart zırh kaplama nasıl yapılır?
Büyükelçi'nin de makam aracına uygulanan korumanın aşamaları: Zırhlı araç imalatında en önemli şey insan güvenliğidir. Zırh sizi korur ama ondan daha önemlisi aracı kullanan kişinin aracı önceden test etmesi ve bu konuda eğitim almasıdır. Zırhlama konusunda müşteri tercihi değil standart tedbirler geçerlidir.
1- Camların hareketli olması sakıncalıdır. Testlere göre minumum kalınlığı 37 mm, metrekare ağırlığı 99 kg olan cama tüfek işlemez. İmalatta 10 yıl garantili polyester kullanılır. Camlarda görünüm şeffaf olmalıdır.
2- Kapı kasası genişletilir ve cama uygun çelik çerçeve içine yerleştirilir. Hafif kumaştan malzeme kullanılmalıdır, hafif malzeme menteşelerin sarkmamasını sağlar.
3- Tavana balistik zırh yapılması sırasında ergonomik özelliğin yitirilmemesi için hafif malzeme kullanılır. Tavan profilleri sıkıştırılır ve alüminyum perçinlerle desteklenir.
4- Arka bagaj, ön ve arka çamurluklar, taban ve tavan balistik olarak zırhlanır. Araç gövdesine uygulanan kompozit plakalar tek parça olmalıdır, ne kadar parça varsa risk de o kadar artar.
5- Motor bölümüne isabet edebilecek ve aracın hareket kabiliyetini engelleyecek mermi ve şarapnel parçalarından koruma amaçlı ön panele koruma uygulanır. Malzeme çelik veya kumaşla aracın hava alması engellemeden yapılır.
6- Bombaların blast etkisi göz önüne alınarak taban dizaynı yapılır. Mayına karşı tam güvenlik ancak aracın 30 tona çıkarılmasıyla mümkün olabilir, taban zırhlamasında mermilerin şarapnel etkisi, seken mermilerin zarar vermemesi esas alınır.
7- Lastikte üç standart uygulanıyor. Jant üzerine kelepçe şeklinde geçen ve aracı güvenli bölgeye kadar 80 kilometre taşıma kabiliyeti olan Run-Flat, lastik içine enjekte edilen kauçuk ya da poliüretandan oluşan ve 90 kilometre hız yapabilen Dolgu ve güçlendirilmiş çelik yanaklar sayesinde performansın etkilenmediği Sıfır basınç sistemi.
8- Elektrik kaynağına alınacak darbe aracı hareketsiz hale getirebilir. Akünün korunması için çelik kullanılır, araca ikinci bir akü takılması da güvenlik açısından önemli olabilir.
9- Zırhlamada hayati öneme sahip bölge yakıt deposudur. Yakıt deposu araçtan sökülerek diğer bölgelerin aksine plaka halinde değil katlar halinde sarılma yöntemiyle malzeme kullanılır. Malzemenin özelliği ısıya karşı dayanıklı olmasıdır.
|
|
|
|
|
|
|
|
|