|
|
|
|
İç çamaşırı devinin büyük sırrı
Dünyanın en ünlü iç giyim markası Victoria's Secret (Victoria'nın Sırrı) son defilesiyle yine olay yarattı. Roy Raymond adlı Amerikalı bir girişimci tarafından 1970'lerin başında kurulan bu iç çamaşırı imparatorluğu, pek çok top modelin de bir numara olmasını sağladı. Raymond, 1993 yılında San Fransisco'daki Golden Gate köprüsünden atlayarak, markasının adı gibi 'sır'larıyla öldü.
İç çamaşırı imparatorunun ardındaki sır
Yeni yıl gecesi nefes kesen defilesiyle büyük ilgi gören Amerika'nın önde gelen iç giyim markası 'Victoria's Secret'ın (Victoria'nın Sırrı) patronunun neden intihar ettiği hala bilinmiyor.
Amerika'da 1000'in üzerinde mağazası var. Modelleri çok çeşitli: Kışkırtıcı, seksi, masum, romantik... Hatta bir koleksiyonunun adı "Angels by Victoria", yani "Melekler için Victoria". Markanın iç giyim sektörüne büyük yararı olduğu kesin. Reklam kampanyaları, kataloğu ve belirli aralıklarla gerçekleştirdiği moda şovları görsel anlamda çok dikkat çekici. Yılbaşı gecesi yeni defilesini izleyenler bu sözlerimize katılacaklardır. Victoria's Secret markasının gelişmesinde agresif reklam politikasının sağladığı, "kulaktan kulağa" diye adlandırılan bedava tanıtım kampanyasının büyük payı var. Ve tabii medyanın da. Markanın büyüklüğünü rakamlarla anlatmak gerekirse, 2005'te Victoria's Secret'ın satış cirosu toplam bin 9 mağaza için 2.4 milyar dolar! Kuruluş öyküsüne gelince. 1970'li yılların başında San Francisco'da Roy Raymond tarafından kurulmuş. Raymond, karısı için iç çamaşırı alışverişine çıktığında çok utanınca, kendisi gibi utangaç kişilerin olabileceğini düşünerek bir mağaza açmaya karar veriyor. 1977'de 80 bin dolar borç alarak ilk Victoria's Secret mağazasını San Francisco'da açıyor. Davetkar bir atmosfere sahip Victoria tarzı bir yatak odası görünümünde bir mağaza tasarlıyor. Burada Vanity Fair ve Warner's gibi markaların ürünleri de satılıyor. Şık ve zarif ürün yelpazesi ile mağaza ilk yılda yarım milyon dolar ciro yapınca, Raymond mağaza sayısını dörde çıkartıyor. 1982'de Colombus-Ohio merkezli limited bir grupla beraber seri üretime geçerek kendi markalarını yaratıyor. Hızla büyümeye geçen marka, iç giyime ipek-saten pijama ve gecelikler, güzellik ürünleri, parfüm hatta internet sitesi üzerinden bikini, gece kıyafeti, ayakkabı da ekleyerek cesur ürünler de satmaya başlıyor. Büyük bir yükselişe geçen markanın yaratıcısı Roy Raymond'ın 1993'de Golden Gate köprüsünden atlayarak intihar etmesi ise moda çevrelerinde şok etkisi yaratıyor. Raymond'ın intihar sebebi kesin olarak öğrenilemiyor. Kesin olmamakla beraber çok yaygın bir söylenti de Victoria'nın asıl sırrının; yaratıcısı Raymond'ın gerçekte bir travesti olduğu yönünde. İlk başlarda orta sınıf kadınları hedeflese de katalog ve reklamlarda kullandıkları mükemmel vücutlu seksi mankenleri ile V i c t o r i a ' s Secret'ın Amerika'da seksüel bir devrim yaptığı söylenebilir. Katalog ve defilelerinde Tyra Banks, Gisele Bündchen, Naomi Campbell, Laetitia Casta, Eva Herzigova, Karolina Kurkova, Heidi Klum gibi dünyaca ünlü modellerin yeralması da markanın gücüne en iyi örnek. Ayrıca çıkarttığı ürünlerle kadınların daha seksi ve güzel görünmelerinde önemli rol oynadığı da su götürmez! Markanın yükselişinde hiç kuşkusuz tasarım departmanının da katkısı büyük. Satış rekorları kıran mucize sütyen "Magic Bra" gibi sürekli yeni ürün geliştirmesi onların yaratıcı çizgisini de yansıtıyor. Firmanın CEO'su Grace Nichols "Müşterilerimize güzellik, moda, göz kamaştırıcılık ve biraz da romantizm sunuyoruz. Biz kadınlara fiziksel ve duygusal olarak neyin uygun olduğunu biliyoruz" diyor. Bugün Victoria's Secret mağazalarından hangisine girerseniz kasada kuyruklar, içeride alışveriş yapan kadın ve erkekler görürsünüz. Türkiye'de de tutkunları oldukça fazla. Siz de markanın web sitesin www.victoriasecret. com'dan tüm ürünleri görebilir, sipariş verebilirsiniz. Türkiye için posta ücretini de belirtelim; normal posta ile 14 günde gelen paket için 20 dolar, 4-7 günde hızlı gelmesi için 40 dolar ödüyorsunuz. Bence değer!
Esra Çoruh
|
|
|
|
|
|
|
|
|