Geleneksel çayın tahtını bitki ve meyve çayı salladı
Çay pazarında rekabet kızıştı. Bitki ve meyve çayları pazarı son 5 yılda yüzde 30 büyüyerek, 650 milyon dolarlık çay pazarında 50 milyon dolarlık büyüklüğe ulaştı.
Son yıllarda tüketimi giderek artan bitki ve meyve çayları pazarı üreticilerin iştahını kabartıyor. Yaklaşık 20 yıl kadar önce hayatımıza giren bitki ve meyve çayları, 650 milyon dolarlık çay pazarında hatırı sayılır bir başarı yakaladı. Bitki ve meyve çayları pazarının lideri Doğadan'ın kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Nevzat Karpuzcu, "Bu pazar son 5 yılda yüzde 30 oranında büyüdü ve 50 milyon dolarlık büyüklüğe ulaştı" dedi. Karpuzcu, bu pazarın büyüme trendinin devam edeceğine inandıklarını söyleyerek, önümüzdeki yıllarda yüzde 15'in altında bir büyüme beklemediklerini dile getirdi. Karpuzcu, 2005 yılı ciro hedeflerinin 25 milyon dolar olduğunu ve bunun yüzde 12'sinin ihracattan oluştuğunu kaydederek, başta Avrupa ülkeleri, A.B.D. Japonya, Avustralya ve TürkCumhuriyetleri olmak üzere 30 ülkeye ihracat yaptıklarını vurguladı. Karpuzcu, "Gelecek 10 yılda ihracat yaptığımız ülke sayısını 50'ye çıkartmayı, gelişmekte olan en az 10 ülkede pazar lideri olmayı ve 3 ülkede yatırım yapmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
TÜKETİM ARTIYOR Dünyada da bitki-meyve çayları ve aromalı çayların tüketiminin yükseliş trendinde olduğunun altını çizen Karpuzcu, örnek olarak Türkiye gibi siyah çay ülkesi olan İngiltere'de de benzer trendler yaşandığını belirtti. Karpuzcu, tüm dünyada geleneksel siyah çay kültürünün yerini, özellikle genç kitlede yeni bitki, meyve çaylarının aldığını dile getirdi. "Sağlıklı yaşam 21'inci yüzyılda önemli bir trend" diye konuşan Karpuzcu, yeşil çayın da sağlıklı yaşamın vazgeçilmez ürünlerinden olduğunu, bu nedenle tüketiminin artacağına inandığını dile getirdi.