YDK raporunda, THY seferlerindeki rötarların da arttığına dikkat çekiliyor. Özellikle kurumun kendi içinden kaynaklanan rötarlardaki artış oranının yüksekliğine dikkat çekilen raporda "Rötar sürelerindeki artış, bir yandan ticari faaliyetleri olumsuz etkilerken diğer yandan ek maliyet unsuru niteliği de taşıyor. Bu konuda gerekli önlemler alınmalı." Rapora göre, 2003'te 13 bin 360 saatlik rötar süresi 2004'te 16 bin 983'e yükseldi, yani yüzde 27.1'lik bir artış oldu. Bu yılın ilk altı aylık döneminde 55 bin 600 toplam seferden 11 bin 740'ında rötar oldu. Rötarlı uçuşlar geçen yıla oranla yüzde 38.2 oranında artış gösterdi.
KADROLARI SIK DEĞİŞİYOR: Organizasyon şeması sık sık değişiyor. Daire başkanlıkları önce iptal ediliyor ardından tekrar kuruluyor. 5 yılda genel müdür yardımcılığı kadrolarına 18, daire başkanlıklarına 97 atama yapıt.
STOK SORUNU ÇÖZÜLMELİ: Stok maliyetinde tasarruf sağlayacak, etkin stok kontrol sisteminin kurulma çalışmaları bir an önce sonuçlandırılmalı.