Lokum gibi promosyon!
"Narnia Günlükleri" adlı kitapta bir cadının çocukları "Türk lokumu" vererek büyülediğini okuyanlar, şekercilere koştu. İngiltere'de lokum satışları üç kat arttı.
İrlandalı yazar C.S. Lewis'in yedi ciltlik "Narnia Günlükleri" adlı fantastik kitabı, İngiltere'de "Türk lokumu" satışlarını artırdı. Kitaptan uyarlanan "Aslan, Cadı ve Dolap" adlı filmin gösterim tarihinin yaklaşmasıyla "Narnia Günlükleri"ni okumaya başlayan çocuklar, lokum satışlarını üç kat artırdı.
Filme Çekildi Lewis'in kült bilimkurgu kitabının kahramanları; Peter, Susan, Edmund ve Lucy, bir elbise dolabının içinde, başka bir dünyaya açılan büyülü bir geçit bulur. Bu büyülü dünyadaki "Beyaz Cadı," küçük Edmund'u Türk lokumu ile kandırır. Cadınınverdiği lokumu yedikçe daha çok isteyen Edmund, Narnia'yı kötü Beyaz Cadı'nın lanetinden kurtarma çalışmalarını bir anda unutur. İngiltere'deki çocukların şekerleme dükkânlarının önünde kuyruk oluşturup, Türk lokumu istemesine, kitaptaki işte bu bölüm neden olur. C.S. Lewis'in kitabında anlattığı "bağımlılık" yapan Türk lokumu, ocak ayında Türkiye'de gösterime girecek filmde de aynen kullanılıyor. Filmde kullanılan lokumları, İngiliz şekerleme ve içecek firması Cadbury'nin ürettiği söyleniyor. Filmin vizyona girmesiyle lokum satışlarının daha da artması bekleniyor.
|