Dijital müzik çalar pazarının en büyük alıcısı kadınlar. Toplam dijital müzik çalar pazarının yüzde 52'sini kadın müzikseverler oluşturuyor. Kadınların ilgisini en çok kolay kullanım, basit mönüler ve şık tasarımlar çekiyor
Kadınlar mp3'leri çok sevdi
Dijital müzik çalar pazarının en büyük alıcısı kadınlar. Toplam dijital müzik çalar pazarının yüzde 52'sini kadın müzikseverler oluşturuyor. Kadınların ilgisini en çok kolay kullanım, basit mönüler ve şık tasarımlar çekiyor.
Kadınların teknolojiye soğuk baktığını söyleyenler, dijital müzik pazarını henüz incelememiş olmalı. Kadınlar bilgisayardan internet kullanımına kadar pek çok alanda erkeklerin gerisinde kalmış olsa da dijital müzik çalar (MP3 çalar) konusunda durum farklı. In-Stat araştırma şirketinin Haziran 2005 tarihli dijital müzik araştırmasına göre kullanıcıların yarıdan fazlası kadın müzikseverler.
SAKIZ KUTUSU KADAR Sakız kutusu kadar minik depolama araçlarına sahip MP3 (MP3, dijital müzik sıkıştırma yazılımlarının en popüler formatı)
çalarlar, cep telefonundan gözlüklere kadar her mobil cihazın içine girdi. Apple iPod'un şık tasarımı ile başlayan çılgınlık, yılda 100 milyon adetlik satış noktasına geldi. Ortalama bir dijital müzik çalar için 175 dolar ödeniyor. 2004 yılında bu oran 164 dolardı. Kapasiteler de sürekli artıyor. En çok 4-6 GB yani 1000 ve 2 bin şarkı kapasiteye sahip müzik çalarlar satılıyor. Sabit diskli olanların kapasitesi artıyor. Sakız büyüklüğündeki flaş bellekler ise fiyatları düşüp kapasiteleri arttıkça daha çok kullanılıyor. Fotoğraflar yavaş yavaş bütün müzik çalarlarda var olan bir standart haline gelmeye başladı. Ancak daha önemlisi de video gösteren cihazlar. Creative ve Samsung daha önce bu ürünlerini tanıtmıştı. Ancak, iPod Video ile birlikte Apple, 1.99 dolara video satışına başlayınca rekabet kızıştı. Artık gelecek, müzik, fotoğraf ve video oynatan multimedya çalarların olacak. Futbol maçları, filmler ve tv dizileri Video iPod gibi avuç içi multimedya çalarlar ile yolculuk sırasında izlenecek.
704 MİLYON $ CİRO Dijital müzik pazarının en önemli kısmını internet üzerinden indirilen şarkılar oluşturuyor. 2004 yılında internet üzerinden indirilen şarkılardan oluşan ciro 704 milyon dolara ulaştı. 2005 yılında bu miktarın iki katına çıkarak 1.65 milyar dolar ulaşması bekleniyor. Türkiye'de ise bu piyasa korsan satıcıların elinde. Telif hakları konusundaki anlaşmazlık korsan satıcıların ekmeğine yağ sürüyor. Her zaman olduğu gibi, ortak aklın egemen olmadığı yerde korsanlar iş yapıyor.