|
|
|
|
|
Göklere yeni Herkül geliyor
|
|
Boeing, ana gövdesi Japonya ve İtalya'da üretilen en yeni modeli 787'nin parçalarını Amerika'daki merkeze taşımak için Boeing 747'yi büyütecek.
Jumbo jete özel görev
Yeni nesil yolcu uçağının üretim süresini yüzde 30 kısaltmak isteyen Boeing, 787'nin ana gövdesini montaj merkezine taşıyabilmek için, halen üretimini sürdürdüğü en büyük ticari uçağı Boeing 747'yi modifiye edecek. Başlangıçta 787 parçalarını taşımak için üç adet özel 747 imal edilecek. Gövdesinin üst kısmı genişletilecek özel 747 kargo uçakları, normal 747'lerin 3 katı hacme ve bin 845 metreküplük taşıma alanına sahip olacak. Boeing'in yeni 747'leri 2007 yılında hizmete girecek. Boeing, halihazırda kullanılan 747-400'lerin modifikasyon işini Tayvan merkezli Evergreen Aviation Technologies Corporation'a (EGAT) yaptıracak. 747'lerin tavanı, alışılagelmiş yapının aksine uçağın kuyruğuna kadar aynı yükseklikte inşa edilecek ve Boeing'in İspanya, Rusya ve Güneydoğu Asya'daki tedarikçilerinin ortak çabasıyla hayata geçecek. Özel 747'ler, Boeing'in bir başka uçağını taşımak için üreteceği ilk modifiye edilmiş kargo uçakları değil. Modifikasyondan geçen ilk kargo uçakları, 1962 yılında NASA'nın Apollo ve Satürn uzay araçlarını taşımak için Mc Donnell Douglas tarafından tasarlanmıştı. "Guppy" adı verilen bu modelin bir büyüğü "Süper Guppy" ise Douglas firmasının "Saturn S-IV" ve "Lunar Excursion Module" araçlarını taşıması için üretilmişti.
Boeing Özel 747 Kargo Uçağı Kanat açıklığı : 64.44 metre Uzunluk : 71.68 metre Yükseklik : 21.54 metre Saatteki Hızı : 1004 km/saat Maks. Kalkış Ağ. : 357 ton
|
|
|
|
|
|
|
|
|