|
|
|
|
Barışa yelken açıyorlar
Beneteau & D-Marin Turgutreis Yaza Merhaba Rallisi start aldı... Volvo Match Race büyük bir rekabete sahne oldu... Ege Yat Rallisi'ne rekor katılım var... Oğuzhan Too ekibi Deniz Kuvvetleri Kupası'nda iddialı...
Kupa Bizim
Oğuzhan Too ekibi, aralık ayından bu yana çok iyi hazırlandıkları Deniz Kuvvetleri Kupası'nda birinciliği mutlaka alacaklarına inanıyor.
Türk yatçılığının ünlü teknelerinden biri olan Oğuzhan Too bu yılki büyük yarış için uzun bir hazırlık döneminden geçti. 2004 yılının aralık ayında başladıkları çalışmalarına 2005 yılında girdikleri yarışlarla devam etti. Teknenin sahibi Sedat Gülçağlayan kış koşullarında antrenman yapmanın zor olmasının kendilerini asla yıldırmadığını mart ayına kadar antrenmanları aksatmadıklarını söylüyor. "Oğuzhan Too ekibi olarak antrenmanlara sezon öncesi aralık ayında başladık. Kışın havaların soğuk olması antrenmanları olumsuz etkiliyordu ama yine de ekip çok büyük bir gayretle denize çıkıp antrenmanları aksatmadı. Sezonun başladığı mart ayı sonuna kadar hafta sonları antrenman yaptık. Sonraki aylarda zaten her hafta sonu yarış vardı."
EKİPTE İSTİKRAR ŞART Oğuzhan Too ekibi oluşturulurken esas olarak yarışlara katılabilecek zamana ve fizik gücüne sahip denizciler tercih edilmiş. Takım çalışması sonucu başarıya ulaşılabileceğine inanan ekip üyeleri, aralarındaki bağlılığa ve uyuma çok güveniyor. Bu sene Oğuzhan Too üzerinde yine geçen seneki ekip yarışacak. 10 kişiden oluşan ekip, Sedat Gülçağlayan, Zahit Sözen, Ali Nur Sözen, Derya Kınık, Kerem Özkan, Nezih Kalelioğlu, Can Ergün ve 3 Burak; Burak Zengin, Burak Baran, Burak Güvengez'den oluşuyor. Oğuzhan Too 40 feet uzunluğunda bir "One dizayn" teknesi. Teknelerinin bir arada yarıştığı, Dünya ve Avrupa şampiyonalarının yapıldığı yarışlarda kullanılanların benzeri olan çok popüler bir tekne. Teknenin iki kalıbından biri Uzakdoğu'daki fabrikada yapılmış. Oğuzhan Too da 2002 yılında Uzakdoğu'da yapıldı. Teknenin tek kullanım amacı yarış. Kısaca tekne 40 feet'lik bir yarış makinesi. Oğuzhan Too 2004 yılının şubat ayında İstanbul'a geldi. Sedat Gülçağlayan teknenin İstanbul'a gelişinden sonraki tanıma çalışmalarını şöyle anlatıyor: "Oğuzhan Too İstanbul'a geldiğinde üzerinde yarışacak insanların tekneye ve birbirlerine uyumunu sağlamak gerekiyordu. Bu yüzden hafta içini antrenmanla, hafta sonunu yarışlarla geçirdik. Ama böyle bir tekneyi tam performansıyla kullanmak çok zor. Tekneyi daha yeni çözüyoruz." Tekneyi tanıma süreci yüzünden geçen yılki büyük yarışta istedikleri performansı gösteremediklerini söyleyen Sedat Gülçağlayan önlerinde olan yarışlarda daha başarılı olacaklarını söylüyor: "Geçen sene tekneyi tanıma senemizdi. O yarışta istediğimiz ve beklediğimiz performansı gösteremedik. Buna rağmen Bozcadaa-Çeşme etabını ilk bitiren tekne biz olduk. Bu seneki yarışta daha başarılı olacağız."Gülçağlayan tüm rakiplerini önemsediklerini ama yarış sisteminden dolayı Oğuzhan Too gibi büyük bir teknenin dezavantaj olduğunu belirtiyor. Gülçağlayan, Türkiye'de çok başarılı organizasyonlar yapılmasına karşın tekne sayısının artmadığını, dünyaca ünlü yelkencilerin Türkiye'ye gelmesiyle yelken ve yatçılık sporunun gelişebileceğini söylüyor.
Cenk ERTEKİN
|
|
|
|
|
|
|
|
|