Polonya'da jean pazarının lideri olmayı başaran Redstar'ın gözü şimdi de Rusya ve Amerika'da. Şirket Moskova ve Petersburg'da mağaza açacak.
Polonya ve Macaristan jean pazarında liderliği elinde tutan Redstar, şimdi de Amerika ve Rusya'da "ben de varım" demek istiyor. Redstar markasını 49 ülkede tescil ettiren Gülom Tekstil'in Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Nedim Özbek, Rusya pazarında bir Rus şirket ile anlaşma yapmak üzere olduklarını söyledi. Özbek, "Yaptığımız görüşmelerde belli bir noktaya geldik. Bu Rus şirketi ile anlaşmamız halinde ilk etapta Moskova ve Petersburg'da olmak üzere 5 mağaza açacağız" dedi. Böylece Türkçe anlamı kızılyıldız olan Redstar, Kızılmeydanı ile ünlü Moskova'da da boy göstermiş olacak. Amerika'da ise İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçılar Birliği'nin oluşturduğu kompleks içinde bir showroomları bulunduğunu anlatan Nedim Özbek, bu ülkede de büyümek istediklerinin altını çizdi. Türkiye'de son iki yıldır var olan Redstar, özellikle Polonya'da oldukça ünlü. Özbek, "Pazar lideri olduğumuz Polonya'da 100'ün üzerinde satış noktasına sahibiz. Bu ülkede 7 yaşındaki çocuk bile Redstar markasını biliyor. Polonya ve Macaristan'ın yanı sıra İngiltere, Almanya, Fransa ve Romanya gibi 15 ülkeye daha ihracat yapıyoruz" diye konuştu.
REEBOOK'A ÜRETİM 1980'den beri tekstilin içinde yer aldıklarını anlatan Nedim Özbek sözlerini şöyle sürdürdü: "1992-'93'lere kadar piyasada alsat yaptık. Büyük pazarlama ağına sahipolduk. Bunun üzerine kendi markamızı yaratmaya karar verdik. Böylece Redstar markası doğdu. Kendi koleksiyonumuzu üretiyoruz. Fason çalıştığımız Reebook gibi dünyaca ünlü markalara ise yine kendi kolleksiyonumuzu sunuyoruz. Onlar bu kolleksiyon içinden model beğeniyorlar ve biz bunları üretiyoruz. Yoksa klasik fason anlayışında olduğu gibi onların bize getirdiği modeli üretmiyoruz. Ürün her şeyiyle bize ait. Sadece siparişi veren markanın etiketini dikiyoruz." Özbek, geçen sene 12 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini, bu yıl içinse hedeflerinin 20 milyon dolar olduğunu söyledi. Özbek, ancak dolar kurunda yaşanan dalgalanmalar nedeniyle bu hedefi revize edebileceklerini belirtti. ABD ve Rusya'daki yapılanmanın tamamlanmasının ardından iç pazara ağırlık vereceklerini ifade eden Nedim Özbek, "Tamamı İstanbul'da olmak üzere iç piyasada 4 mağazamız var. Aslında iç pazara iki sene önce girdik. Ancak kriz ortamında çek ve senetlerin nakde dönüşmesinde sıkıntılar yaşadık. Bunun üzerine planlarımızı dondurduk. İç pazarda klasik jean üretimindeki doygunluğa karşın, bizim uzmanlık alanımız olan ve üretimi daha ayrıntı taşıyan modelli jean pazarında büyük boşluk var. Bizim amacımız bu boşluğu değerlendirmek. Hedef kitlemizi 16-25 yaş arası gençler oluşturuyor. Çünkü kızıyla erkeğiyle modayı bu yaş grubu yönlendiriyor."