|
|
|
|
|
Mevlana hiç sema etmedi mi?
|
|
TARTIŞMA.
Tarikatlardaki bazı uygulamalar sadece sufiliğin dışındaki çevreler tarafından reddedilmekle kalmaz, bazı tasavvuf akımlarınca da eleştirilirler. 'Burhan' denen ürpertici deney bunlardan biridir. Kaldı ki bazı tarikatlar, sufiliğin en yaygın görsel uygulamalarından biri olan 'sema'yı bile tasavvufa, hatta İslam'a aykırı buldurlar. Hazret-i Mevlana ile birlikte var olduğuna ilişkin geniş bir kabul bulunan sema (dönen derviş) gösterisi için bazı çevrelerde çok iddialı yargılar görülür: -Mevlana asla musiki dinlememiş ve sema etmemiştir. Bu çevrelerin iddiasına göre dönmek ve müzik dinlemek Hazret-i Mevlana'dan sonra ona yakıştırılan ve uydurulan davranışlardır! Öyle görünüyor ki bu yaklaşımla 'müzik ve sema İslam'a aykırıdır' diyebilmek için Mevlana bir kenara çekilmek istenmekte, Mevlevilik ile önderi arasında karşıtlık veya en azından kopukluk bulunduğu izlenimi uyandırılmak istenmektedir.
|
|
|
|
|
|
|
|
|