2004 yılında bilgisayar satışları yüzde 31 arttı. Laptoptaki artış oranı ise yüzde 50'yi buldu. Satılan 862 bin PC'nin 218 bini dizüstü oldu.
Türkiye bilgisayar satışları artışında Avrupa ülkeleri sıralamasında üst sıralarda yer alıyor. Bilgisayar sektörü konusunda uzman araştırma şirketi IDC (International Data Coparation) rakamlarına göre Türkiye'de bilgisayar satışlarındaki artış yüzde 31.3, satılan her 4 bilgisayardan biri de dizüstü bilgisayar. Çalışanların ofis dışında daha çok zaman geçirmesi, üst düzey yöneticilerin ofis dışında geçirdikleri zamanın artması, iletişim olanaklarının çoğalması mobil bilgisayar satışlarını tetikledi. Dünyadaki gelişmelere paralel bir artış Türkiye'de de yaşanıyor.
PERAKENDECİ YÜKSELİŞTE Bu yıl masaüstü bilgisayar satışlarında HP
yeniden ilk sıraya yerleşirken, mobil bilgisayar satışların da ilk sıradaki yerini korudu. 2004 yılında satışlarını en çok artıran marka ise Asus oldu. Toplam satışlarda ise marka bilgisayar satışlarındaki düşüş devam etti. Bunun altında yatan sebeplerden birinin markaların yeterince hizmet ve destek yatırımı yapmaması etkili oluyor. Satışlarda Teknosa, Vatan, Bimeks gibi parakende satış yerlerinin payı artmış durumda. Özellikle taksit kampanyalarının da satışlarda önemli etkisi olduğu tahmin ediliyor. Ortalama 12 taksitle satılıyor.