Türkiye'nin artan cazibesi 'Dünya Alışveriş Merkezleri Zirvesi'ni İstanbul'a taşıdı. Türkiye milyar dolarlık devlerin gözdesi oldu.
Avrupa Birliği hedefine yönelen Türkiye uluslararası yatırımcıların gözdesi olmaya devam ediyor. Bankacılık ve telekom derken yeni ilgi noktası alışveriş merkezleri oldu. Emlak sektöründeki büyüme ile yaşam alanları şehir dışına kayıyor. Bu bölgelerde alışveriş merkezi açmak isteyen yabancıların talepleri de arsa fiyatlarını yukarıya çekiyor. Gayrimenkule talebin giderek arttığı ve nüfusun hızla büyüdüğü Türkiye alışveriş merkezleri konusunda da en çok gelecek vadeden ülkeler arasında gösterilmeye başlandı. Bu yüzden 'Uluslararası Alışveriş Merkezleri Zirvesi (ICSC)' için İstanbul seçildi. Düzenlenen dev toplantının
bünyesinde dört ayrı organizasyon bulunuyor. Bunlar: 30. ICSC Avrupa Konferansı, 13. yıllık ICSC Asya- Pasifik Konferansı, 11. Orta Doğu Alışveriş Merkezleri Konferansı ve 9. Türkiye Alışveriş Merkezi ve Perakendeciler Konferansı. Dünyanın dört bir yanındaki 60 ülkeden 1000'e yakın katılımcı İstanbul'da alışveriş merkezi projelerini ve finansmanından pazarlamasına her tarafını tartışıyor. Deutsche Bank gibi finans şirketleri, alışveriş denince akla gelen Wal-Mart, Target gibi dev şirketlerin temsilcileri dev zirveye katılıyor. Toplantıda Türkiye'ye yatırım konuşuldu.