|
|
Yalın olan yılan hikayesine dönmez
Bu köşeyi takip edenler bilirler. Gazete, televizyon veya dergi reklamları söz konusu olduğunda güzelçirkin, iyikötü demem. Çünkü reklamın iyisi, kötüsü, güzeli çirkini olmaz. Doğrusuyanlışı olur... Reklam verenin parasını doğru yere harcayan ya da harcamayan yani... Peki kriter ne? Cevabı çok basit: "İletişim hedefi, iş hedefine hizmet etmişse reklam amacına ulaşmış demektir". Son yıllarda uzun ve öyküleştirilmiş reklamlar moda oldu. Oysaki en çok iş yapan ve hedefine ulaşan reklamlar, basit yani 6 yaşındaki çocuğun anlayabileceği bir dille ifade edilen ve düşük bütçeli prodüksiyonlarla kotarılan reklamlar. İşte şu sıra bir kaç versiyon halinde yayınlanan Lassa Atracta reklamları buna iyi bir örnek. Ekran ikiye bölünmüş. Yarısı güneşli, yarısı yağmurlu. Güneş ve yağmurun ortasında bir lastik yol alıyor. Mesaj son derece yalın ve net: Her türlü hava koşullarında kullanılabilir. Bir otomobiliniz olduğunu ve yakın zamanda lastikleri değiştireceğinizi düşünün. Sizce de bu reklam neye ihtiyacınız olduğunu fazlasıyla anlatmıyor mu? Gerisi laf ebeliğinden başka bir şey değildir...
|