kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
  » Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
ZAMAN KAYBI EN AZA İNDİRİLMİŞ Çağdaş teknoloji imkanları kullanılarak inşa edilen Gürbulak Sınır Kapı’sında yolcu ve yük araçları ayrı yolları kullanıyor artık. Gözümle de gördüm, kapıya gelenlerin, gümrük ve pasaport işlemleri mümkün olan en kısa zamanda, araçlarından mümkün olduğunca az çıkarak yapılıyor.
Gürbulak'tan umut akıyor


Gürbulak Kapıkule'den sonra Türkiye'nin en büyük ikinci kapısı. Orta Asya'ya açılan ana yol Köhne hali tarih olmuş. Yenilenmiş, dünya kalitesinde hizmet veren bir tesis olmuş.

Gürbulak Kapıkule'den sonra, Türkiye'nin 2. büyük kapısı sınır kapısı. Orta Asya'ya açılan bir damar yolu burası. Eski köhne hallerini iyi bilirim. Ama şimdi gidip görünce iftihar ettim. Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) yap-işlet-devret modeliyle işletmeciliği komple yenilerek, dünya standartlarında hizmet veren modern bir tesis haline getirmiş çünkü. "Bu ne bayat haber." Demeyin. Ben de biliyorum ki durum 2002 Nisan'ından beri böyle. Ama ben yeni geldim, taze görüp, paylaşıyorum sizinle.

11 TRİLYON HARCANDI
Yetkililerle görüşüyorum önce. 11 trilyon harcanarak, 65 yıl sonra ilk kez bu yeni hali getirilmiş.15 yıl UND tarafından işletilecekmiş. "Değişen ne eskiye göre. Sadece bina mı?" dedim, yanıtladılar. Dediler ki; "Tesisler zaman tasarrufu sağlıyor. Yolcu ve taşımacılara ayrı güzergahlar sunuyoruz. Gama ışınları ile kontrol, gümrüksüz akaryakıt istasyonu, idari bina, TIR arama gümrük binası, Gümrük Başmüdürlüğü, antrepo ve depolar ile yolcu salonu, restoran gibi birimler var artık. Türk cumhuriyetleri ve Orta Asya'ya TIR geliş-gidişlerinin yıllık sayısı 75 bin. Ayrıca 220 bin araç ve 330 bin kadarGürbulak Kapısı: Yolum İran’a doğru.yolcu geçişi gerçekleşiyor. Eskiden olsa mümkün müydü bu?

DEĞER KAYBETMESİN
Çağdaş teknoloji imkanları kullanılarak inşa edilen Gürbulak Sınır Kapı'sında yolcu ve yük araçları ayrı yolları kullanıyor artık. Gözümle de gördüm, kapıya gelenlerin, gümrük ve pasaport işlemleri mümkün olan en kısa zamanda, araçlarından mümkün olduğunca az çıkarak yapılıyor. Zaman kaybı minimuma inip, taşınan malın değer kaybı önleniyor böylelikle. Peki her şey güllük gülistanlık mı bu kadar derseniz, dertleri de saymak lazım. Şikayet günü birlik sınır ticareti yapanlardan geliyor. Çünkü bakanlar kurulu karar almış sınırsız geçişi hafta tek gidiş-gelişe indirmiş. Yoğunluk tek çift plaka uygulamasıyla çözülüyor o günlerde. Getirilenler, şeker, kivi, domates, sigara gibi şeyler. Çok sayıda insana ekmek kapısı bu. Sınırlamalar gelirlerini de sınırladı diye itiraz halindeler.

TIR'LATMADAN GEÇİŞ SAĞLANDI
Bu mevzu biraz alengirli. Kısmetse birkaç güne kadar isim isim dert dert yazacağım beklerseniz. Ben tariflere devam edeyim de içiniz rahatlasın. Bu dev tesisin güney tarafından 25 metre genişliğinde yaklaşık 2 hektar arazi yolcu gidiş-gelişlerine kazandırılmış. EşyaAlman kurdu Avcı boş zamanlarında oyun oynuyor.taşımacılığı için ayrılan giriş ve çıkış alanları, gümrük muhafaza alanlarının ilk denetim ve kayıt bürosu ile başlıyor. Sadece Türkiye'ye girişte konuşlandırılmış dezenfekte tesisleri ile devam ediyor. Bu aşamada TIR trafiğinin yoğunluğu dikkate alınarak her iki alanda sosyal hizmet verecek binalar yapılmış. İstanbul'dan gelen polis arkadaşlarla karşılaştım dertleştim, hayli memnunlar durumdan. Memleketimizin tüm TIR trafiğinin yüzde 10'u buradan gerçekleştiğini söylersem niye bu kadar keyifle anlattığımı daha iyi kavrarsınız dostlarım.

VAN'DA 'AVCI' BİR KÖPEK
Van Havaalanı'nda ise bir Alman kurt köpeği var. Adı 'Avcı'. Son 2 ayda 6 kilo, görev süresi olan 3 sene içine de 300 kiloya yakın eroin yakalayan bir avcı o. Herkesin göz bebeği ama özellikle de sahibi olarak benimsediği o narkotikçi memur arkadaşın. Bir yakınından söz eder gibi bahsediyor köpeğinden. Diyor ki; " Müthiş bir iş arkadaşı . Narkotik şubede görev yaptığımız sürede içinde kuş uçurtmadık sayesinde. İnsandan akıllı, duygulu. O kadar çok zula patlattı mal yakaladı ki adını Avcı koyduk.

1 2 3 4 5
 
DİĞER GÜNÜN İÇİNDEN HABERLERİ
 'Evlatlarım olmadan asla' dedi
 Biri bizi gözetliyor!
 Yatın kontrolünü yaptıktan sonra kalbine yenik düştü
 Çürük derken kanser riski mi
 Yoga âşıkları
 Tüm hayaller sanal âlemde
 Talu'ya bir ödül de yazarlar birliğinden
 atv yine zirvede
 Sabetay dosyasını açıyoruz
 Durakta otobüs beklerken öldü
 Dedenin ilginç mirası
 Sosyete zemzemle döndü
 Üvey kızını döverek öldürdü
 Alo SABAH İstanbul
ALTAN TANRIKULU
Polissiz bir dünya dilemek
Bugün Türkiye'nin gözü...
MEHMET BARLAS
Özal hâlâ pek çok yaşayandan daha canlı
Turgut Özal'ın...
İLKER SARIER
Milli birikim
Sık sık hayrete düştüğüm konulardan biri...
MAHMUT ÖVÜR
Beyoğlu geçmişini kucaklıyor
Beyoğlu Platformu,...
REHA MUHTAR
Hıncal Abi'nin yıldızı...
"İnsanın fikri...
NEBİL ÖZGENTÜRK
Hatıra yazmanın erkekçesi!!!
Hatıralar...
SAVAŞ AY
Haber sorumlusu adam her bir şeyi bilecek aga...
Evlat...
REFİK DURBAŞ
Acıgöl korunmalı
Nevşehir ile Aksaray arasında bir doğa...
HINCAL ULUÇ
Yaktım seni Haşmet!..
"Yaktım seni Haşmet" dedim..
Sebat'ı değil stresi yendi
Sebat'ı değil stresi yendi
Son 2 haftada 5 puan kaybeden G.Saray, Sebat maçına korkarak başladı.
Bardağı taşırdı
Bardağı taşırdı
Soyunma odasında 'eskilerle' tartışan Hagi, basın toplantısında...
Erdoğan: 3 kırmızı çizgimiz var
Başbakan Erdoğan, MÜSİAD Genel Kurulu'nda dinsel, etnik ve bölgesel...
CHP, AKP'yi kendi silahı ile vuruyor
CHP, hükümete yönelik etkin muhalefetin ana unsurunu belirledi:...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu