|
|
İletişim made in Korea...
İletişimin böylesine, bütünsel iletişimin bu boyutuna, pes doğrusu. Bir Kore'dir gidiyor. Hem ne gidiş. Neredeyse bütün Kore firmaları verdikleri reklamlarla ülkelerinin liderlerine saygılarını sunuyorlar. Sunuş sanki organize. Reklam dili birbirine çok yakın. Tam sayfa reklamlarda bile milim sapma, ayrılık yok. İletişim mühendisliği diye bir kavram olsa ki bence mutlaka olması lazımherhalde Güney Kore Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Roh Moo-hyun'un seyahati üzerine kurgulanmış olan iletişim stratejisi ve uygulaması örnekler arasında baş köşeye otururdu. Röportajlar ve verilen mesajlar ince mühendislik işi. Sanki onlar da reklamlarla uyumlu hale getirilmiş. Gazeteler, TV ve tüm diğer kanallar birbirlerini bölecek değil, çarpacak şekilde kullanılmış. Cumhurbaşkanı'nın gelişi Hyundai'nin yatırımları odağında gerçekleşirken diğer Kore markaları, hiçbir kompleks yapmadan liderlerinin gelişini iletişim atağı olarak vesile bilmişler. Sağlıklı bir iletişimden söz edebilmek için, uygulamanın "öncesi sırası sonrası"na yayılmasını gerektiğini Koreliler, Batı'ya öğretmeye karar vermiş olmalılar. Cumhurbaşkanı gelmeden aylar önce başlayan bilgilendirme temelli medya ilişkileri, olayın sırasında doruk noktaya tırmandırıldı; sonrasında ise belli ki bir anda kesilmeyecek. Yavaş yavaş soğumaya bırakılacak. Büyük başarı... Olan biteni iletişim boyutuyla heyecan ve merakla izlerken, bazı garip düşünceler takılıverdi kafama. İster istemez, uzmanların bizim liderlerimizin yurt dışı seyahatleri için hem liderimize duyulan saygının altını çizmek hem de ülkenin tanıtımına katma değer getirmek amacıyla iletişimi, kaç ay öncesinden başlayarak, hangi strateji, plan ve programla yürüttüklerini, iletişim başarısını nasıl ölçümlediklerini ve stratejileri bir sonraki seyahatte nasıl geliştirildiklerini düşündüm durdum...
|