| |
|
|
Tecelli'den Abuzittin'e Mektuplar
Abuzittinciğim, Geçtiğimiz salı Ankara'dan güneye doğru yola çıktım. Ümit Köy'un oralarda bi otomobil kuyruğu.. Bir kilometre, iki kilometre, üç kilometre, dört kilometre, kuyruk uzuyor. Habur sınır kapısında tanker kuyruğu gibi bi durum anlayacağın. Uzatmayayım bunlar "araç muayene" istasyonunda sıraya girmiş vatandaşlarmış.. İstasyonun kapasitesi belli.. Bi günde 4 kilometrelik araba kuyruğunun vizeden geçmesi mümkün mü? İmkansız.. İnsanlar n'apıyor dersen, otomobillerinin içinde uyuyup ertesi gün mesai saatini bekliyorlarmış. Sırayı kaçırdın mı yandın! İzdihamın nedeni de LPG'li araçlar.. Şimdi kontroller sıkılaştı ya.. Cezalar da artıyor..Vakti zamanında LPG'leri "ruhsat"larına işletmeyenlerin paçaları tutuşmuş.. Yani, bi bakıma, "ihmallerinin cezasını çekiyorlar" diyelim.. LPG' li otomobiller (taksilerin de çoğu böyleydi) kontrolsüz kalmışlardı. Çeki düzen şarttı. Makine Mühendisleri Odası, çok yerinde ve isabetli bi kararla, ve de ısrarla LPG meselesinin üzerine gidip bu başıboşluğu önlediler. Bu açıdan kutlamak gerek. Aracında LPG varsa, şimdi, önce Makine Mühendisleri Odası'na gidiyorsun.. Orada bi mühendis LPG bağlantı yerlerini elindeki aletle kontrol ediyor.. Gaz kaçağı yok, bağlantılar normalse sana bi "sızdırmazlık raporu" veriyorlar. Sen de bu hizmete karşılık bi 20 milyon verip aracının yıllık vizesini yaptırmak için "muayene" istasyonunun yolunu tutuyorsun. Otomobilin LPG'li ise bu "sızdırmazlık raporu" olmadan, artık, vize, mize yok! Benim genlerime, bilirsin, Holştaynınkiler de biraz karışmıştır.. Bazı şeyleri anlayamam, kafam takılır! Şimdi Ankara'daki vatandaş, "araç muayene" istasyonundan 15 kilometre berideki Makine Mühendisleri Odası'na gidip bi 20 milyon yatırıyor, sonra "muayene istasyona" gelip orada da arabasına göre 80 milyon 90 milyon, her neyse bi para daha ödüyor. İlk kafama takılan, bu iki kontrol neden tek noktada, "araç muayene" istasyonunda yapılmıyor? İkincisi, 20 milyon neyin nesi? Bu öylesine çok teknik gerektiren, zaman alan bi kontrol değil.. Mühendise de gerek yok, bi teknisyenin yapabileceği iş. Ver elime gaz kaçağını saptayan aleti (ki piyasada da satılıyor) ben de yapim! Hangi teknik mesainin karşılığı insanlardan, 20 milyon alınıyor? Makine Mühendisleri Odası'nın acil paraya mı ihtiyacı var? LPG proje çizimlerinden aldıkları yetmiyor mu? Türkiye de 10 milyon araç bulunduğuna göre, bunun 1 milyonu LPG'li olsa (çok daha fazladır ya) çarp bakalım 20'şer milyondan ne tutuyor!? Nereye, kimlere gidiyor bu paralar Abuzittinciğim? Yerim doldu.. Haftaya gene yazarım.. Hadi, benzin istasyonu sahibi bi kısım basının "LPG meselesi"ni derinliğine incelememesini anlıyorum da ötekiler niçin es geçiyor (mesela LPG'li araçlarda yangın gerçekten arttı mı?) bi türlü, anlam veremiyorum.. Serde holştaynlık var ya.. Münasip yerlerinden öperim Abuzittinciğim. Kardeşin Güneş.
|