| |
|
|
İstanbul'u masallarla anlatmak..
Bir Tavsiye.
Bir defa şirin bir film.. Sıcak.. Yer yer tempo düşer gibi oluyor ama genelde sıkılmadan, keyifle izliyorsunuz.. Anlat İstanbul, haftanın görülesi filmlerinden.. Ümit Ünal, beş ünlü masalı, Kaf Dağı'nın ardından almış, birbirinin içine katmış ve İstanbul'a getirmiş.. Çok başarılı bir senaryo çalışması bir defa.. Öykü, Pamuk Prenses ile başlıyor, Kül Kedisi ile gelişiyor.. Uyuyan Güzel ve Kırmızı Şapkalı Kız derken, Fareli Köyün Kavalcısı ile sona eriyor. Bu masalları bilmiyorsanız, çocukluğunuzu eksik yaşamışsınız demektir, yazık size.. Her masalı bir başka yönetmen çekmiş.. Her masalda da başka oyuncular oynamış. Hepsinin adını yazsam, bu yazı telefon rehberine döner. Filmin reklam spotu "Bu kadar yıldızı bir arada görmediniz" gerçekten doğru.. En güzel masal, bence Fareli Köyün Kavalcısı.. Altan Erkekli gene olağanüstü. Azra Akın'ı (Pamuk Prenses) çok merak ediyordum. Biraz fazla yapmacık.. Hele uyur gezer gibi dolaştığı sahnelerde.. Nurgül Yeşilçay'ı da heyecanla bekledim, Uyuyan Güzel rolünde.. İyiydi gene ama, Eğreti Gelin'deki muhteşem performansını bilmeseydim eğer.. İşte yönetmen farkı bu galiba.. Atıf Yılmaz farkı yani.. Olacak o kadar. Birisi Yeşilçam'ın en büyük ustalarından. Öteki, belki de ilk defa bir filme imza atan genç.. Kül Kedisi masalında bir travestiyi canlandıran Yelda Reynaud filmin en başarılı kadın oyuncusu, bence.. "Özgü Namal'ın erotik sahneleri var" diye yazıyor, gazeteler, dergiler.. Yok.. Prime Time TV dizisi sahneleri olur bunlar. O kadar masum.. Türk sineması, erotizmden korkuyor.. Eğreti Gelin'de Atıf Yılmaz bile korkmuştu.. Erotizmi hâlâ sanat değil, ucuzluk gibi görmeye devam ediyoruz.. Bakalım Müjde Ar'ın çekilmesinden bu yana, ilk cesur Türk filmini kim, hangi oyuncu ile yapacak?..
|