kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Refik Durbas @ SABAH
Fax:
0212 354 34 72
 
Firmamızın kaza ile bir ilgisi yok
CHP'ye yakıştı
Pamukova'nın sorumluları

Pamukova'nın sorumluları

Pamukova'daki tren kazasında bilirkişiye 187 milyar, kaza tazminatı olarak ise toplam 87 milyar lira ödendiğini yazdı gazeteler. Sıradan bir vatandaş olarak olayı şöyle değerlendiriyorum: Ülkemiz az gelişmiş bir toplumdur. Özellikle devlete ait tüm kuruluşlar, görevli ve sorumlunun bulunmaması nedeniyle, kötü yönetilmekte veya işletilmektedir.
Hızlı tren işletmesi mayısta başladı. Bir buçuk ay sonra temmuzda büyük kaza ile sona erdi. Bu sıralarda DDY şöyle bir kalitesiz işletmecilik uygulaması da başlatmıştı: Ankara garına bilet alacak yolcular için numaratör konuldu. Yolcular numara aldıktan sonra sıraya girmekte ve bilet alabilmek için ortalama 1-2 saat beklemek zorunda bırakılmakta idi. Oysa günde toplam yaklaşık 2000 biletin satıldığı bir garda bu kadar bekletilmek inanılmaz derecede kötü bir işletmecilik örneği idi. Ama işin sonunda kaza değil sadece vakit kaybı vardı.
DDY tek hatlı yolda hızlı tren işletmeye soyundu. Oysa Batılı ülkeler bundan 100 yıl kadar önce tek hattan çift hatta geçmişlerdi. Dünyada tek hatta hızlı tren işletmeye soyunan bizden başka işletme var mıydı? Muhtemelen yoktu.
Hızlı tren hattında çalışacak makinistlerin seçiminde en deneyimli, dikkatli ve yetenekli kişilerin seçilmesi ve bunlara yüksek maaşla ve gönüllülük bazında lokomotif kullanmaları teklif edilmeliydi. Çünkü bu işlem, deyiş yerindeyse, hassas cambazlık gerektirdiğinden, insan faktörü, yani operatörlerin kişisel yetenekleri ya da performansları önem kazanmaktaydı.
Sonuçta, beklenen kaza bir buçuk ay sonra geldi. Kaza, ağırlıklı olarak DDY'nin kötü yöneticiliğinden, hatalı işletmeciliğinden ve bu olayda, halk arasında arpalık tabir edilen devlet sektörü yönetiminin görev ve sorumluluk eksikliğinden kaynaklanmıştır.
Funda AKYÜZ

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Kimliğini arayan Kapalıçarşı   / 09-02-2005
 Tokat'a çevre yolu...   / 08-02-2005
 Yeni personel alımı...   / 07-02-2005
 Spor kulübü yıkılacak mı?   / 06-02-2005
 CHP böyle mi olacaktı?   / 05-02-2005
 'Vatandaş Türkçe konuş'   / 04-02-2005
 Kurban edilen değerler   / 03-02-2005
 Yaşayan Dağlarca..   / 02-02-2005
 Kırklareli: 1908   / 01-02-2005
 Parayı temiz tutalım   / 31-01-2005
ALTAN TANRIKULU
Babalar ve kızları
Samsun'a sanırım üçüncü gidişim.. Üçü...
MAHMUT ÖVÜR
Güllüce ne yapmak istiyor?
Önümüzdeki günlerde...
HINCAL ULUÇ
Zeytinoğlu ile Bilgin'in farkı..
Bazı okurlar, Fatih...
EMRE AKÖZ
Ağlayacaksınız!
Türk filmlerinin, özellikle de...
MEHMET BARLAS
Meğer Nur Çintay A. ne kadar şanslıymış!
Herkesle ve...
REFİK DURBAŞ
Pamukova'nın sorumluları
Pamukova'daki tren kazasında...
SAVAŞ AY
Kardeş Azerbaycan için yazılanlar doğru mu?..
Tanıyan...
Fener'in nesi var?
Fener'in nesi var?
Real Zaragoza'nın hocası Munoz: "İki Avrupa Kupamız var. F.Bahçe'nin...
Tekrar normal
Tekrar normal
Beşiktaş'ın hocası Çalımbay, G.Birliği maçının tekrarı ile ilgili...
Tamtamlarla karşılandı
Sri Lanka'da tsunami felaketinde ölenler için yapılan dinsel törene...
'Diyalog mekanizması kuralım'
Anastasiadis, Gül'e, "partilerarası diyalog mekanizması" kurulmasını...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu