|
|
|
|
İSKİ'de 'gölge müşteri' dönemi
İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi, AB standartlarında hizmet vermek için yeni bir uygulama başlattı. İSKİ veznelerinde işlem yaptıracak 'gölge müşteri' kendisine kaba davranan personeli müdürlüğe rapor edecek.
İSKİ, AB standartlarında hizmet vermek için 'gölge müşteri' uygulaması başlattı. Sıradan bir müşteri gibi İSKİ veznelerinde işlem yaptıracak olan 'gölge müşteri', kendisine kaba davranan personeli İSKİ Genel Müdürü'ne rapor edecek.
İSKİ, AB standartlarında hizmet vermek için 17 bin 402 abonesi üzerinde anket çalışması yaptı. 35 ilçe ve 776 mahallede yapılan ankette, vatandaşlara "İSKİ'de ne tür sorunlarla karşılaşıyorsunuz?" diye soruldu. Deneklerin yüzde 27.4'ü personelin ilgisizliği ve kabalığından, yüzde 25.3 itirazlara cevap verilmemesinden, yüzde 10 bürokrasiden, yüzde 7.9 yavaş çalıştıklarından şikâyet etti. Bunun üzerine harekete geçen Çodur, İSKİ personelini denetleyecek 'gölge müşteri' uygulamasını başlattı.
'İMAJIMIZI ZEDELETMEYİZ' Amaçlarının yüzde 100'lük müşteri memnuniyetine ulaşmak olduğunu söyleyen Dursun Ali Çodur, "İSKİ bünyesinde çalışan yaklaşık 6 bin personeli 'gölge müşteriler' aracılığıyla denetleyeceğiz. Uygunsuz davranışlarla İSKİ'nin imajını zedeleyecek tek bir kişiyi bünyemizde barındırmayacağız. 3 milyon 300 bin abonesiyle dünyanın sayılı kurumları arasında yerine alan ve uyguladığı yeni teknolojik yatırımlarla bir çok gelişmiş ülkeyi geride bırakan İSKİ, son yıllarda artan olumlu imajını bu uygulamayla sürdürmeyi hedefliyor. Müşteriye kötü ve kaba davranan bir şube müdürünü görevden aldık. Gölge müşterilerin bize getirdiği raporun gereği hemen yapılacak" diye konuştu. 'Gölge müşteriler' sıradan vatandaş gibi başta İSKİ veznelerinde olmak üzere diğer hizmet birimlerinde de denetim yapacak. Söz konusu denetimlerde kaba davranılan ya da haksızlığa uğrayan müşteri kılığındaki 'gölge müşteri' maruz kaldığı davranışları doğrudan İSKİ Genel Müdürü Dursun Ali Çodur'a rapor edecek.
Şenol BAŞTAKAR / MERKEZ
|
|
|
|
|
|
|
|
|