| |
|
|
Oynar başlıklı fettan ve yumuşak modacı
Hırsız Var filmini Akmerkez'de suarede izledim. Hafta içi olmasına rağmen salonun yarısından çoğu doluydu ne güzel ki. Başında gülmeye başladık, birkaç sahne hariç film boyunca güldük. O sahnelerden biri insanın içini vık vık ettirip hüzünlendiren Suna Abla (Pekuysal) ve Birol Ünel'in 'ana-oğul' gibi oldukları sahneydi mesela. Tekniği, ışığı, oyunculuğu, rejiyi, sanat yönetimini, kostümü, aksesuarı çok iyi buldum. Reklam filmi özeninde çekilmiş, çok zekice numaralar yapılmış; aferin dedim içimden. Filmdeki kız Şimdi de hem her gördüğüme söylüyor hem de buracıktan yazıyorum: "En çok beğendiğin ne peki" derseniz, Haluk Özenç'in yazdığı senaryo derim. Ayrı-aykırı tipler ve olayları buluşturma mahareti mükemmeldi. Diyaloglar ise çok keyifliydi. Bir dolu yeni sözcük ve tanımlama kattım dağarcığıma. Yumuşak modacıyı olağanüstü güzellikte oynayan Haluk Bilginer süper manken Gamze Özçelik'e "Oynar başlıklı fettan" diyordu mesela. Kendi başına pek de matah gelmeyen bu tanım o kadar güzel oturuyordu ki filmdeki kıza.. Yönetmen Tercan M. Ali Erbil'in ne yaman bir oyun gücü olduğu bir kez daha kanıtlandı. Özellikle defile sahnesinde ve kulisteki doğallık. Plonje planların çok ayarlı ve yerinde kullanımı, restoranda çatışma, mermi yağmurunda kırılıp dökülen eşyalar, araba kovalama sahnesindeki ustalıklar harikaydı. Kısacası yönetmen Oğuzhan Tercan kıpır kıpır, fıkır fıkır bir seyirlik hazırlamış bize. Herkesin eline sağlık. Gidip görürseniz memnun kalacağınıza bahse varım.
|