|
|
|
|
Fiesta ST performansıyla yarışçı abilerine özendi
Mayıs 2005'te Türkiye'ye gelecek araç performans tutkunlarını memnun edecek.
Ford'un minik modeli Fiesta şimdi de performanslı kimliği ile vitrine çıkmaya hazırlanıyor. 150 beygir güç üreten motorla donatılan ST, iç mekanıyla dikkat çekiyor.
Fiesta ST yarışçı abilerine özendi
Ford'un şirin modeli Fiesta performanslı kimliği ile vitrine çıkmaya hazırlanıyor. 150 beygir güç üreten motorla donatılan ST dış tasarımı, artırılan güvenlik donanımıyla dikkat çekiyor.
Ford'un küçük sınıftaki üyesi Fiesta motorsporları departmanı M-Sport'ın çalışmalarıyla yüksek performanslı Fiesta ST'yi yarattı. Otomobil ayrıca Ford'un yeni TeamRS organizasyonunun ürettiği ilk araç olma unvanını taşıyor. Bu ekip 2003'ün başlarında şirketin yarış ve yüksek performanslı yol otomobili mühendisleri ilk kez bir araya getirilerek, yüksek performanslı yol otomobilleri ve yeni yarış modelleri hazırlamak amacıyla kurulmuştu. ST, "Sports Technology"nin kısaltması ve yeni Fiesta ST de Ford'un yeni tipte ST amblemini içeren ilk Sports Technology modeli. Yeni "ST" ambleminde Ford'un klasik RS "yarış şeritli" logosundan ilham alan ortasında kırmızı çizgili bir tasarım kullanılıyor ve bundan sonraki bütün Ford ST modelleri bu amblemi kullanacak. Fiesta ST, Ford'un özel olarak geliştirilen 2.0 litrelik Duratec 16 supaplı motoruna sahip. 150 beygir gücündeki bu motor sunduğu yüksek torkla esneklik ve çekiş gücü sağlıyor. 185 Nm'den 190 Nm'ye çıkarılan en yüksek torkun yüzde 90'ı 1,350 d/d'den itibaren oluşturuluyor.
8.4 saniyede 100 km/s'ye ulaşıyor Fiesta ST sıfırdan 100 km/s hıza 8.4 saniyede ulaşıyor. Fiesta ST'nin son hızı 208 km/s. Vites oranları değiştirilen beş vitesli şanzıman ve yeni, kısa hareketlere sahip vites kolu son derece hızlı ve belirgin vites değişiklikleri sağlıyor. Gelelim Fiesta ST'nin dış tasarımına. Daha geniş ve derin ön ızgara, yeni tampon, ince yan eteklikler ve fonksiyonel arka spoiler ST'nin alçak görünümünü tamamlarken düşük profilli, özel olarak ayarlanmış Pirelli P Zero lastiklere sahip çok kollu alaşım jantlar da saldırgan bir görüntü sağlıyor.
ESP sistemi özel olarak geliştirildi ST'nin kabini de ona özgü bir şekilde düzenlendi. Orta bölümlerinde kırmızı ya da mavi kumaş ve ayırt edici yeni ST logosu bulunan siyah deri kaplı özel yeni spor koltuklar, ST'ye özgü kalın, deri kaplı direksiyon simidi, özel vites kolu, metal pedallar ve ST logolu kapı eşikleri dikkatlerden kaçmıyor. Ford'un Elektronik Denge Programı (ESP) çekiş kontrol sistemi Fiesta ST'de standart olarak yer alıyor.ESP, ABS sisteminin her bir tekerlekteki hız algılayıcıları ile birlikte yalpalama oranı, direksiyon hareketi ve yanlamasına hızlanma algılayıcılarını kullanarak sürekli bir şekilde aracın dinamik davranışını izliyor ve sürücünün hareketleriyle karşılaştırıyor. Sistem dengesiz bir durum algılarsa, önce çekiş kontrol sistemini kullanarak motorun gücünü azaltıyor ve çekişin yitirilmesini önlüyor. Fiesta ST daha önce sadece Focus RS'de görülen Performans Mavisi dahil sekiz renkte sunulacak. TeamRS tasarım bölümü ayrıca Ford'un yarış geleneğinin önemli bir parçası olan çift yarış çizgisinden türetilen özel renklere sahip bir model de geliştirdi. Bu versiyon Buz Beyazı renge sahip ve çift geniş ST mavisi şeritler motor kapağından tavana ve bagaj kapağına kadar ulaşıyor. Araç Mayıs 2005'te Türkiye'ye gelecek.
|
|
|
|
|
|
|
|
|