kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
İstanbul Avrupa'yı aşka davet ediyor
İstanbul Avrupa'yı aşka davet ediyor
Ünlü gazete ve dergilerde yayınlanıyor

Avrupa'yı aşka davet ediyoruz

Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul üzerinden Türkiye'nin tanıtımını yapıyor. Avrupa'nın önde gelen gazete ve dergilerinde yayınlanan İstanbul reklamlarında ön planda 'aşk' var. Topkapı Sarayı'ndan detaylar, Ortaköy Cami ve Boğaz görüntülerinde genç bir çiftin yaşadığı aşk anlatılıyor.


İstanbul Avrupa'yı aşka davet ediyor

Dünyanın gözünün ülkemizde olduğu bugünlerde İstanbul üzerinden Türkiye'nin tanıtımı yapılıyor. Avrupa'nın saygın gazete ve dergilerinde yayınlanan reklamların teması aşk.

Avrupa Birliği'nin 17 Aralık'taki Brüksel toplantısının en önemli gündem maddesi Türkiye'ye tam üyelik yolunda müzakere tarihinin verilip verilmemesiydi. Dolayısıyla bütün Avrupa'nın gözü Türkiye'ye çevrilmişti. Kültür ve Turizm Bakanlığı, bu fırsattan faydalanmak istedi ve 1 Aralık'ta Avrupa'da "İstanbul Kampanyası" başlattı. Kampanya için İngiltere, Fransa, Almanya ve Hollanda ülkeleri seçildi. Dört farklı reklam hazırladı ve bu ülkelerin önde gelen gazete ve dergilerinde yayınlanmaya başladı. Bu ayın sonuna kadar devam edecek İstanbul Kampanyası, birkaç ay aradan sonra tekrar start alacak. Türkiye'nin turizm tanıtımını üstlenen şirket olan dDf'in ortağı ve kampanyanın Kreatif Direktörü Armağan Birkiye ile İstanbul Kampanyası'nı konuştuk. Birkiye önce neden aralık ayının seçildiğini anlattı. "Türkiye, Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra ilk kez bu kadar gündeme geliyor. Bu durumdan faydalanıp insanların algısını İstanbul gibi bir markanın üzerinde toplamayı amaçladık. İstanbul'un 3000 yıldır insanlığın tüm ortak değerlerine evsahipliği yapmayı başarmış neredeyse tek şehir olmasının gücünü bugüne taşıdık. İstanbul markası üzerinden kendimize ait değerleri çok iyi anlatabileceğimizi düşündük. Zamanlama çok iyiydi. Çok iyi reaksiyonlar alıyoruz. Özellikle Hollanda ve Fransa'daki ofislerimize mail yağıyor."

YAŞAMIN KALBİNDE
Peki ilanlar neyi anlatıyor? Armağan Birkiye bu soruyu şöyle yanıtlıyor: "Ülkemizde günümüzde insanların nasıl yaşadığını, bu yaşamın nasıl bir dokuya sahip olduğunu, tarihini stilize edip genç kalmayı başardığını ve İstanbullular'ın aşkları herkes gibi ama bize ait değerlerle yaşadığını anlatan bir kampanya hazırladık. Avrupalılar'a, dostluğu, aşkı, sevgiyi kendileri gibi ama bize ait değerlerle yaşadığımızı göstermek istedik." Armağan Birkiye, dört farklı ilan hazırladıklarını söylüyor. İlanlarda, Topkapı Sarayı'ndan detaylar, Ortaköy Camii ve Boğaz görüntülerinde genç bir çitfin yaşadığı aşk anlatılıyor. Fotoğrafların üzerindeki kalp de bu mesajı güçlendiriyor. Her ülkenin kendi dilinde yayınlanan ilanlarda "Yaşamın Kalbinde" sloganı yer alıyor. İlanda yer alan kısa metinde ise Avrupalılar, İstanbul'un tarihi ve doğal güzelliklerinde aşkı yaşamaya ve bu romantik şehrin bir parçası olmaya davet ediyor. Bu arada Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın yurtdışı turizm tanıtım kampanyalarında ilk kez günlük gazeteleri de kullanıldığını belirtelim. Bu yüzden de kampanyanın Avrupalılar üzerinde etkisinin çok büyük olduğu belirtiliyor.
DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 İstanbul'da 4 farklı ses yankılanıyor
 Toplum gönüllüleri 2 yaşında
 Büyük İskender'i ağlatan şehir
 Üç parçalı bilmece
 Barış Manço'nun evi ne olacak?
 Sanatçılardan küratörlere tepki
 Yükseklerdeki yapayalnız kartal
 Son sarışın Cate
 Filmi izlemiyor yaşıyorsunuz
 Yunan sosyolog Türk azınlığı yazdı
 Batı'dan Doğu'ya kardeşlik köprüsü
 2004'te en çok konuşulanlar
 Göklerin kraliçesi yoruldu
 Anadolu podyumda
 Fransızlar'ın Demirel'i
 Sarayın Avrupalı gelinleri
 Dünya turuna bir ay mola
 Hafta içi eşya taşırım ama hafta sonu pistte gazlarım
 Gençlik korosu Anadolu'da
    Aktüel Pazar Yazarlar
  » Güncel
    Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
BALÇİÇEK PAMİR
NASA teknolojisiyle üretilen boyayla yangın vız...
ÖNCEL ÖZİÇER
Haydi bakalım, hep beraber!
Gamsız hayaaat... Herkese...
REFİK DURBAŞ
Opera ve bale 55. başarı yılında...
Cevad Memduh Altar,...
MEHMET ALTAN
Kör bir ozan...
Önce destanlar için neler söylendiğini...
ALİ POYRAZOĞLU
Kovulamayacağımız tek cennet... (1)
Hayatınızı nasıl...
KAZIM KANAT
Mutsuz ve yalnız kadınlar kulübü!
Başını alıp gitmek!...
Kaynanalar seçer
Kaynanalar seçer
İster görücü usulü ister tanışarak olsun, eş seçiminde kaynananın...
Yirmi yılda 17 bin yeni uçak
Yirmi yılda 17 bin yeni uçak
Airbus'ın yaptığı pazar araştırmasına göre 2023 yılına kadar...
Doğru karbonhidratlar zayıflatır
Kalori hesabını özellikle yağlara göre yapın. Çünkü yağlar, doğrudan...
Yoksul ülkelerde yayılıyor
İki milyara yakın kişinin inandığı Hıristiyanlık Avrupa kıtasında...
Tereyağ yemeklerde mucizeler yaratabilir
Yağların en soylusu kabul edilen tereyağ sütün de özüdür. Zenginliğin ve...
Büyükada'nın tatları sofraları şenlendirdi
Selin Kutucular, Büyükadalı ailesinin öyküsünü ve mutfaklarının birbirinden...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.