kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yatırım yapan zenginler Türkiye'de cezalandırılıyor
Yatırım yapan zenginler Türkiye'de cezalandırılıyor
AB müzakere tarihi pazarı olumlu etkiler
Dört çekerli araçta kadınların ortalaması Avrupa'nın üzerinde

Yatırım yapan zengine ceza!

Mercedes'in Otomobil Satış Müdürü Schacht'a göre yatırımcı vergi artışıyla cezalandırılıyor.

Otomobile gelen son vergi artışını "Tam bir felaket" olarak yorumlayan Mercedes Benz Türk'ün Otomobil Satış Müdürü Roland Schacht, "Türkiye'de tüketime yani ekonomiye yatırım yapan zenginler cezalandırılıyor" diyerek yakındı.


Yatırım yapan zenginler Türkiye'de cezalandırılıyor

Vergi artışını değerlendiren Mercedes Benz Türk Otomobil Satış Müdürü Schacht, "Türkiye'de zengin olarak görülen kişilerin tüketimi, dolayısıyla ekonomiye olan yatırımları cezalandırılıyor" dedi.

OTürkiye'de kısa süredir bulunmasına karşın pazardaki iniş çıkışlara alışmış. Tabii son ÖTV zammı Mercedes-Benz Türk Otomobil Satış Müdürü Roland Schacht'ı yine de şoka uğratmış. Vergi artışından özellikle lüks otomobillerin daha fazla etkilenmesi onu yeni stratejilere yöneltmeye zorluyor. Ancak Mercedes'in hedeflerinin yanı sıra Türkiye'deki ortamla ilgili çok söyleyecekleri var. Schacht, ani vergi artışlarının yabancı yatırımcının motivasyonunu olumsuz etkileyeceğini savunuyor. Ve nasıl etkilendiklerini şöyle anlatıyor: "Burada zengin olarak görülen kişiler varlıklarını tüketime yönlendirdikleri, dolayısıyla da ülke ekonomisine yatırım yaptıkları için cezalandırılıyorlar. Bu kişilerin alım gücünün ortalamanın üzerinde olduğu malum, ama liste fiyatının yarıdan fazlasını devlete verilen vergi oluşturuyorsa, müşteri de doğal olarak neden bu denli yüksek oranlarda vergi vermek zorunda olduğunu sorguluyor." Roland Schacht sorularımızı yanıtladı...


* Türkiye'de kısa süredir çalışıyorsunuz. Ani gelen vergi artışlarına pek alışık değilsiniz... Evet. Vergi artışı tüketicilerin, dolayısıyla üretici ve satıcıların üzerine ek yüklerin binmesine yol açtı. Artışın aniden uygulamaya alınmasıyla piyasada tedirginlik artarken, bu tür önlemlerle otomobil sektörünün ciddi bir gelişme kaydetmesinin mümkün olmayacağı yine çarpıcı bir şekilde görüldü. Belirsizliğin hakim olduğu böyle bir ortamda yatırım yapmayı kim savunabilir? Gerek satış, gerekse satış sonrası hizmetler alanında uzun vadeli büyümeye yönelik stratejiler nasıl uygulanabilir? Bu tür sorular tabii ki sektördekilerin motivasyonunu artırmıyor. Yani ÖTV artışı ile hem çok önemli bir sektör, hem de önemli bir vergi gelir kaynağı sekteye uğradı.

Lüksler çok etkilendi
* Vergi artışları özellikle lüks araçların fiyatlarının daha fazla etkilenmesine neden oluyor. Mercedes son vergi artışından nasıl etkilendi?
Tek kelimeyle, felaket! Burada "zengin" olarak görülen kişiler varlıklarını tüketime yönlendirdikleri, dolayısıyla da ülke ekonomisine yatırım yaptıkları için cezalandırılıyorlar. Bu kişilerin alım gücünün ortalamanın üzerinde olduğu malum, ama liste fiyatının yarıdan fazlasını devlete verilen vergi oluşturuyorsa, müşteri de doğal olarak neden bu denli yüksek oranlarda vergi vermek zorunda olduğunu sorguluyor. Yine de bu segmentte şartlar ve vergi oranları ne olursa olsun değişmeyen belirli bir temel satış hacmi hep olacaktır. Ancak devlet, ABD ve Almanya örneklerinde olduğu gibi vergi oranlarını indirerek satışların önünü açabilir ve artan satış hacimleriyle vergi gelirlerini,vergi oranı artışlarını uygulayarak elde edeceği gelirlerin çok üzerinde artırabilir. Genel olarak bu segmentte belirgin bir gerileme ve talepte alt segmentlere kayma bekliyoruz. Mercedes-Benz bu alt segmentlerde de cazip bir ürün gamına sahip. Burada özellikle yeni A serisini örnek olarak gösterebiliriz.

* Müşteri profiliniz son dönemde değişti mi ? Nereye doğru gidiyor? Geleneksel Mercedes-Benz müşterisi olan E serisi müşterisi, mesleğinde başarılı, olgun ve ortalamanın üzerinde bir gelire sahip kişi olarak tanımlanabilir. Bu müşteri, E serisi seçimiyle konfora, aracın değerini korumasına ve teknolojik yenilikçiliğe verdiği önemi vurgular. Zaten bu özellikleri E serisine "Türkiye'de en çok satılan Mercedes-Benz modeli" unvanı da kazandırdı. Diğer modellerimize bakarsak dinamik ve aktif yaşam tarzına sahip kişiler couproadster ve cabriolet modellerimizi tercih ediyor. Araçlarının kullanımda pratik olmasına değer veren müşterilerimizin son gözdesi de hiç şüphesiz yeni A serisi! Gördüğünüz gibi geniş ürün yelpazemizle çok geniş bir kitleye hitap edebiliyoruz.

* 2004 yılı hedefiniz nedir? Kısa bir süre öncesine kadar oldukça yüksek olan hedefimizi Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) artışı nedeniyle revize etmek zorunda kaldık. Yeni şartlar altında 2004 yılı satışlarımızın 3 bin 100 adet olarak gerçekleşmesini bekliyoruz. Tabii alt segmente yeni boyutlar getiren yeni A serisinin burada önemli bir rol üstleneceğini umuyoruz.

Dizele olan ilgi arttı
* Dizelin son dönemde pazar payı sürekli artıyor. Hatta lüks otomobillerde daha yaygın hale geldi. Mercedes'in içinde dizelin durumu nedir?
Mercedes-Benz yıllardır öncü dizel model üreticilerinden biri. Modellerimizde 82 beygir gücünde 4 silindirli CDI motorlardan (yeni A serisinde) 250 beygir gücündeki 8 silindirli CDI motorlara (S serisinde) uzanan geniş bir dizel motor yelpazesi sunuluyor. Türkiye'de 1600 cc'nin üzerinde hacme sahip motorlarda öngörülen yüksek vergi oranları nedeniyle bu ekonomik ve güçlü motorların yaygınlaşması maalesef mümkün olmuyor. Örneğin Almanya'da olduğu gibi tüketicinin lehinde olacak bir gelişme gerçekleşemiyor. Bugün Almanya'da satılan otomobillerin hemen hemen yarısını dizel motorla donatılmış araçlar oluşturuyor.

Model atılımına devam
* Önümüzdeki yıl pazarın daralması bekleniyor? Sizin planlarınız nedir?
İkinci "yeni modeller atılımımızı" gelecek yılda da sürdüreceğiz. Bu yılın sonunda satışa sunulan yeni A ve CLS serilerinden sonra Mercedes severleri 2005 sonbaharında tanıtılacak olan yeni S serisi bekliyor. Ürünlerimiz arasında çok özel bir konuma sahip olan bu yeni otomobilde de onun premium segmentte, yani en üst segmentte pazar liderliğini korumasını sağlayacak birçok teknolojik yenilikler sunulacak. Ayrıca ABD'de bahar aylarında satışa sunulacak olan yeni M serisi 2005 yaz sonuna doğru Avrupa'da tanıtılacak. Paris Otomobil Fuarı'nda, "Vision B" olarak sergilenen B serisi ise 2005 yazından itibaren "Sports Tourer" segmentinin öncüsü olacak.
DİĞER OTO FİNANS HABERLERİ
 'Yanlış yazılmış' deyip yasayı uygulamıyorlar
 Saab 9-3'ün dizel ailesi tamamlandı
 Alfa GT'ye Fransızlar'dan Yılın Tasarımı' ödülü geldi
 Toyota'nın 'Kendini Frenle' trafik kampanyası start aldı
 Chrysler'de kış bakım günleri
 Renault'da kış bakımı yaptıranlar F1 heyecanını İspanya'da...
 Dunlop ve Fulda lastiklerinde 8 taksit fırsatı
 Seat Altea güvenlikten 5 yıldız aldı
 Anadol rüzgarı pistlerde de esti
 Nissan'da göreve İlkim Bey geldi
 Akbank 2 trilyonluk taşıt kredisi dağıttı
 Otokar'dan yeni ihracat hamlesi
 Taşıt kredisi faizleri yine % 2'nin altında
 Verso'nun fiyatı sabitlendi garanti süresi 5 yıla uzadı
 Ailelere özel Idea yollarda
 Shell'in en çevreci maratonu başlıyor
 450 beygirlik Tourag'e üç kişi talip oldu
 Türkler, otomobili zevk için kullanır oldu
 Karlı havalarda nasıl otomobil kullanılır?
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
  » Oto Finans
METE TANSU
Otokoç, Kalite Ödülü'nü aldı otomotivde bir ilke imza...
Kaynanasına ve üvey kızına kıydı
Kaynanasına ve üvey kızına kıydı
Nevin Aysel, kaynanası ve yedi yaşındaki üvey kızını bıçaklayarak...
Modern Tarikatlar 2: Dünyayı kurtaran adamlar
Modern Tarikatlar 2: Dünyayı kurtaran adamlar
Kuantum Düşünce Tekniği'nin savunucuları, hayal ettikleri her şeye,...
Öğrenciler Hatemi'ye öfkeli: Cesur değilsiniz
İran Cumhurbaşkanı Muhammed Hatemi, öğrenci günü nedeniyle Tahran...
Hayatının savaşını Bush'a karşı veriyor
BM Genel Sekreteri Kofi Annan, birçok siyasi krizde...
Çiçek yankı yarattı
Önce Özal'ın, sonra Demirel'in ortaya attığı Başkanlık Sistemi, Çiçek'in "en...
Yargıtay Başkanı kalıpları yıkıyor
Yargıtay Başkanı Arslan'ın hacca gitmiş olması son seçimlerde hiç rahatsızlık...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.